دادگاه عالی انگلیس حکم کرد اسکاتلند بدون موافقت انگلیس نمی‌تواند همه‌پرسی استقلال برگزار کند.

دادگاه عالی انگلیس امروز (چهارشنبه) حکم کرد اسکاتلند نمی‌تواند بدون موافقت دولت انگلیس همه پرسی استقلال برگزار کند. این دادگاه در این خصوص اعلام کرد پارلمان اسکاتلند اختیارات قانونگذاری برای برگزاری همه پرسی استقلال را ندارد

براساس گزارش خبرگزاری الجزیره «نیکلا استورجن» رهبر حزب ملی اسکاتلند پس از تصمیم دادگاه عالی انگلیس برای جلوگیری از همه پرسی استقلال در این کشور ابراز ناامیدی کرد.

استورجن قصد دارد تا در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۷ مهر ۱۴۰۲) همه‌پرسی جدایی این منطقه را تکرار کند. او پیشتر گفته بود که تحقق استقلال این منطقه آسان نخواهد بود اما به ما این فرصت را می‌دهد تا مسیر خود را ترسیم کنیم، کشوری ثروتمندتر، سبزتر، عادلانه‌تر بسازیم، بیرون نگر و بین‌المللی‌گرا باشیم و از بهترین‌ها بیاموزیم.

حزب ملی اسکاتلند سالهاست که در پی جدایی از انگلیس است و پس از شکست همه پرسی قبلی در جدایی از انگلیس که پیش از برگزیت انجام شد اکنون و با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا اسکاتلندی‌ها معتقدند در صورت برگزاری همه پرسی اغلب مردم به جدایی از انگلیس و استقلال رای خواهند داد چرا که در همه پرسی برگزیت هم برخلاف انگلیس حدود ۶۲ درصد مردم اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، اما دولت انگلیس به شدت با آن مخالفت کرده است.

 دولت اسکاتلند می خوست همچون سابق در اتحادیه اروپا حضور داشته باشد. استورجن در معرفی طرح همه پرسی در پارلمان اسکاتلند گفت که «حاضر نیست و اجازه نخواهد داد که دموکراسی اسکاتلند بازیچه و زندانی روسای انگلیس شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار