رهبر حزب ملی اسکاتلند لیز تراس، گزینه احتمالی نخست وزیری انگلیس را به تمرکز بر منافع حزبی متهم کرد.

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این منطقه در موضعی منفی نسبت به نامزد نخست وزیری انگلیس گفت: چنانچه شیوه اداره کردن «لیز تراس» مانند اداره کارزار انتخاباتی او باشد یک فاجعه خواهد بود.

در حالی که رهبری حزب محافظه کار و به تبع آن نخست وزیری «لیز تراس» تقریبا قطعی شده است و تا ساعاتی دیگر به طور رسمی اعلام می‌شود، مواضع منفی نسبت به او هر هفته پرحجم‌تر از قبل بیان می‌شود.

وزیر اول اسکاتلند در تازه‌ترین واکنش نسبت به لیز تراس گفت: اگر او به شیوه‌ای که کمپین انتخاباتی خود را اداره کرد بخواهد کشور را اداره کند، نه تنها برای اسکاتلند بلکه برای کل بریتانیا «فاجعه» خواهد بود، زیرا او به جای مسائل بریتانیا بر منافع «حزب محافظه‌کار» و اعضای این حزب تمرکز دارد.

یکی از چالش‌های اصلی لیز تراس پس از بدست گرفتن قدرت، مواجهه با استقلال خواهی اسکاتلندی ها است که به ویژه پس از همه پرسی برگزیت که بیشترشان به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند اوج گرفته است.

نیکولا استورجن می‌گوید لیز تراس نباید مانع از همه پرسی بر سر جدایی اسکاتلند از انگلیس باشد. تراس در جریان مبارزات رهبری حزب محافظه کار گفته بود که اجازه برگزاری همه پرسی جدید بر سر استقلال اسکاتلند را نخواهد داد.

در پی مخالفت دولت مرکزی با استقلال اسکاتلند حزب ملی اسکاتلند پیش‌تر از دادگاه عالی این کشور خواسته درباره اینکه آیا «هالیرود Holyrood» (مجلس ملی اسکاتلند) قدرت برگزاری همه پرسی بدون اجازه دولت انگلیس را دارد یا خیر، نظر دهد.

لیز تراس پس از بدست گرفتن قدرت، چهارمین نخست وزیر انگلیس است که در زمان رهبری نیکولا استورجن با استقلال خواهی اسکاتلندی‌ها مواجه می‌شود زیرا حزب ملی اسکاتلند اعلام کرد سال میلادی آینده همه پرسی بر سر استقلال اسکاتلند از انگلیس را برگزار خواهد کرد.

برچسب ها: اسکاتلند ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار