سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اثرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه همه کشور‌های جهان را در بر میگیرد.

ژائو لیجیان امروز (چهارشنبه) گفت: پکن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه را غیرقابل قبول می‌داند، زیرا همه کشور‌های دیگر در نهایت باید هزینه آن را بپردازند.

به گزارش ایتارتاس، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا یک قدرت بزرگ است و مسئولیت ویژه‌ای در قبال رعایت قواعد نظام اقتصادی جهان و حفظ ثبات آن بر عهده دارد.

او با اشاره به اثرات منفی تخریم‌های آمریکا علیه روسیه گفت: شرایطی که همه کشور‌های دیگر مجبور به پرداخت هزینه تحریم‌های یکجانبه واشنگتن باشند، نباید به وجود آید.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، دولت آمریکا باید اشتباهات قدیمی خود را اصلاح کرده و به مذاکرات صلح روسیه و اوکراین کمک کند چرا که جنگ و تحریم تنها انتخاب نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در پاسخ به درخواست کمک رؤسای جمهوری‌های دونباس، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد. او تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد و تنها هدف آن غیرنظامی‌سازی اوکراین است.

پس از آن بود که آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و همچنین تعدادی از کشور‌های دیگر اعمال تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
امریکا همه جهان را لگد مال میکند چرا که خودش در حال نابودی است . انشاء ا...
آخرین اخبار