سخنگوی وزارت خارجه چین از ناتو خواست اظهارات و اقدامات تنش زا علیه کشورش را متوقف کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پیمان ناتو باید فورا از انتشار اطلاعات گمراه کننده و اظهارات تنش آفرین علیه چین و شیوه مقابله کردن دست بردارد.

طبق گزارش آر تی، لیجیان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: از مدت ها پیش دبیرکل ناتو با نادیده گرفتن واقعیت ها، اظهاراتی اشتباه را در مورد سیاست خارجی چین مطرح کزده و در مورد آنچه نظریه تهدید چین می نامد، جنجال آفرینی می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد: ما به شدت مخالف این روش بوده و از آن ناراضی هستیم. ما بارها اعتراضات خود را به صورت رسمی به ناتو ارائه کرده ایم. ناتو به عنوان بزرگترین پیمان نظامی در جهان از مدت ها پیش پایبند مفهوم امنیتی منسوخ شده خود بوده و در اردوگاه مقابله به شیوه قدیمی جنگ سرد مشارکت داشته و به ابزاری برای کشورهای سلطه جو تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: ناتو همیشه ادعا کرده است که یک سازمان دفاعی است، اما در واقعیت خود درگیری ها و تنش ها را به صورت مستمر ایجاد می کند. این پیمان از دیگر کشورها می خواهد که به عرف های اساسی در روابط بین الملل پایبند باشند؛ در حالی که خود آغاز گر جنگ های مختلف و بمباران های کور علیه کشورهای دارای حاکمیت است که به دنبال آن غیرنظامیان بی گناه کشته و آواره می شوند.

گفتنی است ناتو که پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین بار‌ها ادعا کرده بود در هر صورت پشت کی‌یف باقی خواهد ماند پس از شروع جنگ اوکراین را تنها گذاشت و تأکید کرد که هیچ نیرویی از این ائتلاف به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
ناتو = ناتوو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
تنها راه نجات دنیا از دست شیطان بزرگ اینه که هر جا فتنه درست کرد همونجا شکست بخوره مثلا تو تایوان
آخرین اخبار