نماینده مردم تهران در مجلس گفت: افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصویب شد.

خضریان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص از جمله مهمترین عوامل تشدید معضلات موجود است، به وجود آمدن بازار انحصاری در ارائه خدمات سلامت به خصوص خدمات تخصصی، کاهش کیفیت خدمات درمانی، افزایش خطا‌های پزشکی بر اثر فشار کاری به روی پزشکان و نبودن نیروی جایگزین و صف‌های طولانی انتظار برای مردم و توزیع نامتوازن پزشک در نقاط مختلف کشور از دیگر مشکلات کمبود پزشک است.

او می‌گوید: کمیسیون اصل ۹۰ این معضلات را به خوبی شناخت و طی جلسات مختلف و البته با وجود برخی مقاومت‌ها در بخش‌های مختلف حاکمیتی و تخصصی، نهاد‌های تصمیم‌گیر را با ارائه دلایل متقن بر آن داشت تا با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی پایان مسیر کمیسیون اصل ۹۰ نیست، این کمیسیون در بخش اجرا و همچنین نظام‌مند کردن تربیت پزشک متخصص نیز برنامه جدی از وزارت بهداشت خواسته و آن را پیگیری خواهد کرد و قطعاً تا رسیدن به نتیجه مطلوب این مسیر دنبال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
به همون نسبت باید تعداد اساتید و کلاس و آزمایشگاه اضافه بشه نه اینکه تراکم رو زیاد کنن و کیفیت رو فدای کمیت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۸:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
تو رو خدا افزایش ظرفیت دندون پزشکی رو پیگیری کنید الان خیلیا دارن میرن کشورهای دیگه با کلی هزینه و دوری و سختی. خب همین پول رو بگیرید همین جا آموزش ببینند. اون هایی که میرن همه برمیگردن تاثیری روی بازار کار بقیه که نداره چرا اینقد مقاومت الکی می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
تو شهرستان بهبهان که یکی از شهرستانهای بزرگ و دارای دانشگاه علوم پزشکی دولتی هست، شش ماهه که نوبت متخصص پوست و چشم پزشک گیرم نمیاد، مجبورم ساعت ها تو اتوبوس بشینم و برم اهواز یا شیراز، اتفاقا تو خود اهواز هم بعضی از تخصص ها مثل طب فیزیکی، نوبت به سختی گیر میاد، این شأن ما ملت ایران نبود
آخرین اخبار