آمریکا: به چین در خصوص دور زدن تحریم‌های روسیه هشدار دادیم

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد واشنگتن به پکن در خصوص عواقبی که دور زدن تحریم‌های روسیه دارد، هشدار داده است.

«جیک سالیوان» در مصاحبه‌ای امروز (یکشنبه) ادعا کرد که آمریکا بیکار نخواهد نشست تا کشور ثالثی خسارات روسیه در راستای حمله به اوکراین را جبران کند.

بر اساس گزارش سی ان ان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: «در حال ارتباط با چین هستیم تا به آن‌ها اطلاع دهیم که نقض تحریم‌ها علیه روسیه عواقب مهمی در پی خواهد داشت. ما معتقدیم که چین قبل از حمله به اوکراین از برنامه‌های پوتین آگاه بوده است. ما در حال پیگیری هستیم تا ببینیم چین چقدر از روسیه حمایت می‌کند.»

با وجود این اظهارات، چین از زمان شروع حمله روسیه علیه اوکراین اعلام کرده است نباید امنیت یک کشور به خطر بیفتد. در همین راستا چند روز پیش کمک بشردوستانه‌ پنج میلیون یوآنی چین از راه لهستان وارد اوکراین شد.

چین همچنین بار‌ها اعلام کرده آماده است تا نقش سازنده‌تری برای حل بحران اوکراین ایفا کند و در همین راستا شش ابتکار دارد که می‌تواند باعث حل سریع درگیری شود.

این شش ابتکار «توجه جدی به افراد بی خانمان شده در اوکراین»، «محافظت از شهروندان به منظور جلوگیری از فجایع انسانی ثانویه»، «اطمینان یافتن از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به شهروندان»، «اطمینان یافتن از سلامت و ایمنی شهروندان خارجی در اوکراین»، «حمایت از اقدامات سازمان ملل متحد» و «ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به اوکراین» هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا باید تو قضیه اوکراین شکست بخوره والا دنیا دیگه روی خوش به خودش نمیبینه و همه جا رو به جنگ و خونریزی میکشونه
آخرین اخبار