متحدان اوکراین نگران هستند که اوکراین نتواند مناطقی را که در غرب روسیه تصرف کرده، تا زمان مذاکرات احتمالی صلح حفظ کند.

بلومبرگ به نقل از مقامات غربی گزارش داد که متحدان اوکراین نگران آینده عملیات «کورسک» هستند و بیم آن دارند که نیرو‌های اوکراینی مجبور شوند ظرف چند ماه آینده مناطق تصرف شده را واگذار کند.

این خبرگزاری می‌گوید با اینکه یک ماه از حمله اوکراین به غرب روسیه می‌گذرد، مقامات آمریکایی هنوز این سوال را مطرح می‌کنند که پایان عملیات چگونه خواهد بود و اینکه اگر مسکو ضدحمله بزرگ‌تری انجام دهد، نیرو‌های اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد. از سوی دیگر، در حالی که نیرو‌های روسی در منطقه دونباس در شرق اوکراین پیشروی می‌کنند، برخی مقامات اروپایی نگران هستند که عملیات کورسک برای اوکراین گران تمام شود. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید کی‌یف قصد دارد از وضعیت منطقه کورسک به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی در مذاکرات استفاده کند. با این حال بلومبرگ در گزارش خود عنوان کرد: «هیچ نشانه‌ای از اینکه مسکو به طور جدی آماده مذاکرات است، دیده نمی‌شود و در همین حال غرب نگران است که اوکراین نتواند آنقدر این منطقه را حفظ کند که از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده کند». 

ارتش اوکراین ماه گذشته به منطقه کورسک در غرب روسیه حمله کرد. روسیه در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده و ساکنان آن را به سرعت تخلیه کرد.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید ارتش اوکراین که با کمبود نیرو و تجهیزات نظامی رو به رو است، در این مدت بیش از ده‌هزار سرباز و همچنین ده‌ها خودروی نظامی را از دست داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار