نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به‌هیچ وجه به کسب و کار‌های اینترنتی آسیب نخواهد زد.

محمد تقی نقدعلی گفت: کلیات طرح صیانت درحال‌حاضر فعلا در کمیسیون به تصویب رسیده است. معاونت قوانین هم نقطه نظراتی پیرامون طرح صیانت مدنظر دارد. اما در ادامه کار آنچه نیاز قانون باشد باید با نظر تمام نمایندگان به مرحله نهایی برسد.

نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی (طرح صیانت) نام طرحی است که توسط نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ایران در حال بررسی است. این طرح یکی از خبرسازترین و پرحاشیه‌ترین طرح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی است که با خود، انتقادات وسیعی را به همراه آورد. این طرح با ۱۸ رای موافق و ۱ رای مخالف در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی تصویب شد. ولی یک روز بعد هیات رئیسه مجلس تصمیم کمیسیون مشترک در تصویب این طرح را به دلیل ایرادات شکلی طرح لغو کرد.

او در پاسخ این سوال که همه مردم از اجرای طرح صیانت ناراضی هستند؛ آیا اصلا به حرف مردم توجه می‌شود یا خیر؟ گفت: به طور قطعی در ادامه روند کار به آنچه رضایت مردم را حاصل کند عمل خواهیم کرد. طوری عمل نمی‌شود که سبب نارضایتی مردم شود.

به گفته او تا الان بیشتر فعالان این عرصه به جلسات کمیسیون آمده‌اند و نظرات خودشان را بیان کرده‌اند. اما چون هنوز به جزییات نرسیده‌ایم منتظر خواهیم بود تا نظرات جمع بندی شود و آنچه مایه رضایت مردم است، به‌دست آید.

نماینده مجلس یازدهم می گوید فعلا تمامی اپلیکیشن‌های خارجی اعم از اینستاگرام، واتساپ و … به فعالیت خود در کشور ادامه می‌دهند. حتی در صورت اجرا طرح صیانت نیز همه این اپلیکیشن‌ها به کار خود با قوت ادامه خواهند داد. ضمن اینکه از اپلیکیشن‌ها داخلی هم حمایت خواهیم کرد تا آن‌ها هم بتوانند به تراز اپلیکیشن‌های خارجی برسانند.

طرح صیانت از فضای مجاری به‌هیچ وجه به این کسب و کار‌ها آسیب نخواهد زد. خط قرمز نمایندگان و اعضای کمیسیون صیانت، کسب و کار و ایجاد شغل و اشتغال برای مردم است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شما شغل ملت رو حذف نکن
آخرین اخبار