سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور روسیه درباره اوکراین، از عدم تعیین زمان و مکان نشست آتی رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تاکنون زمان و مکان نشست با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را نهایی نکرده است.

جنیفر ساکی در ادامه در واکنش به اظهارات پوتین در کنفرانس ۴ ساعته روز پنجشنبه او، گفت: «تنها عمل متخاصم موجود در مرز‌های  روسیه و اوکراین، استقرار نیروهای روسیه و لفاظی‌های رهبر این کشور است.»

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز یک مقام ارشد از دولت آمریکا روز پنج‌شنبه به خبرنگاران اعلام کرد که این کشور آماده انجام مذاکره امنیتی با روسیه در ماه ژانویه است.

این مقام آمریکایی همچنین با بیان آن‌که آمریکا با برخی پیشنهادات روسیه موافقت نخواهد کرد، اما برخی موارد برای بحث وجود دارند، گفت: «ما قرار نیست به هر پیشنهاد و نظری که از سوی روسیه و به طور خاص از سوی رئیس‌جمهور این کشور ارائه شده پاسخ دهیم. من فکر می‌کنم رویکرد ما در این زمینه برای روس‌ها قابل درک باشد. مسائلی را روسیه مطرح کرده است که ما معتقدیم می‌توانیم درباره آن‌ها بحث کنیم و البته برخی مسائل دیگر هم هست که آن‌ها به خوبی می‌دانند ما هرگز با آن‌ها موافقت نخواهیم کرد.»

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در اظهارات روز گذشته خود علی‌رغم اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و اوکراین در برگزاری رزمایش نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه، مدعی شد: «ما از اعلام تمایل روسیه برای مشارکت در گفت‌وگو در یک ماه آینده استقبال می‌کنیم.»

روسیه به تازگی پیش‌نویس توافق‌نامه‌هایی با آمریکا و کشور‌های عضو ناتو را منتشر کرد که شامل مفاد تضمین‌های امنیتی متقابل در اروپا و عدم استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در نزدیکی مرز روسیه بود.

شب گذشته نیز ولادیمیر پوتین هشدار داد که اگر فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه پیدا کند، روسیه مجبور به واکنش نظامی خواهد شد.

تنش‌های روسیه و آمریکا در موضوع اوکراین چندی است که بالا گرفته است؛ به طوری که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است: «مسکو در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و هر لحظه خطر پاسخی سخت از سوی ما وجود دارد.» معاون وزیر خارجه روسیه نیز از اقدام متقابل در صورت عدم پذیرش پیشنهادات مسکو از سوی ناتو و آمریکا خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار