سرگئی ریابکوف اعلام کرد که آمریکا برای مذاکره و توافق اراده سیاسی ندارد و اهداف ضدروسی را دنبال می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با  اینترنشنال افرز اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم آمریکا شرایط مذاکره را به ما دیکته کند.

ریابکوف در مصاحبه‌ خود گفت: «تلاش آمریکا برای سوء استفاده از مذاکره با روسیه درباره تضمین‌های امنیتی برای ادامه توسعه نظامی اوکراین تنها باعث وخامت اوضاع خواهد شد. ما خواستار این هستیم که توافق‌هایی را که روی کاغذ آورده ایم و به صورت قرارداد درآمده است، رسمی کنیم.»

او در ادامه آمریکا و متحدان آن را مقصر وخامت اوضاع دانست و افزود: «روسیه به این نتیجه رسده است که آمریکا اراده سیاسی برای مذاکره و توافق ندارد و هر اتفاقی که می‌افتد پوششی برای ادامه همان سیاست توسعه نظامی اوکراین و اهداف ضد روسی است. به همین دلیل بود که ما مجبور شدیم پیشنهادات خود درباره ضمانت‌های امنیتی را ارائه دهیم.»

دیروز چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد که  اگر فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه پیدا کند، مجبور به واکنش نظامی خواهد شد.

هفته گذشته، روسیه پیش‌نویس توافق‌نامه‌هایی با آمریکا و کشور‌های عضو ناتو را منتشر کرد که شامل مفاد تضمین‌های امنیتی متقابل در اروپا و عدم استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در نزدیکی مرز روسیه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار