جوزپ بورل و آنتونی بلینکن در مورد تقویت نظامی در مرز‌های اوکراین برای مقابله با روسیه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اتحادیه اروپا، در تماس تلفنی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، دو طرف از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین حمایت و بر لزوم کاهش تنش و اجرای کامل توافقنامه مینسک از سوی روسیه تاکید کردند.

دو طزف تاکید کردند: هر گونه تجاوز نظامی به اوکراین عواقبی بزرگ و هزینه‌ای سنگین در پی خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مشارکت پایدار واشنگتن و بروکسل و تعهدات مشترک در قبال امنیت کشور‌های حوزه آتلانتیک و مقابله با چالش‌های امنیتی تاکید کردند. آن‌ها تصریح کردند: هر گونه مذاکره در مورد امنیت اروپا باید با هماهنگی و مشارکت اتحادیه اروپا صورت گیرد.

طرفین در این گفتگو بر لزوم استفاده از راه‌های دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات منطقه‌ای تاکید کردند.

در این میان ولادیمیر چیژوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا نیز پس از این تماس تلفنی گفت: روسیه هیچ گونه آمادگی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد.

چیژوف در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی ولت افزود: روسیه می‌خواهد از مردم روس زبان در سایر کشور‌های دنیا حمایت کند، ولی هیچ وقت نگفته قرار است این کار را از طریق حمله نظامی انجام دهد.

چیژوف تاکید کرد: روسیه در حال آمادگی برای حمله نظامی به هیچ کشوری در جهان نیست. من به شما اطمینان می‌دهم در حال حاضر هیچ نیروی نظامی روسیه خود را برای حمله به اوکراین آماده نمی‌کند.

پوتین نیز روز سه شنبه گفته بود روسیه در مواجهه با آمریکا بر سر موضوع اوکراین هیچ راهی برای عقب نشینی ندارد و اگر خواسته‌های مسکو در بسته پیشنهادی برای تضمین امنیت در مرز‌ها برآورده نشود ممکن است واکنش تند این کشور را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار