مشاور تیم مذاکره‌ کننده ایران در وین به خبرگزاری المیادین خبر داد که اروپایی‌ها برخی از مواضع خود درباره پیش‌نویس‌ها را تغییر داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره‌ کننده ایران در وین در مصاحبه با خبرگزاری المیادین اعلام کرد که اروپایی‌ها در مواضع خود در مورد دو پیش نویس کمی تغییر داده‌اند، هرچند این تغییر موضع اروپا نشانه خوبی است، اما سند نهایی باید همه حقوق ایران را به رسمیت بشناسد.

مرندی در خصوص ابهاماتی که درباره پیش‌نویس‌های ایران وجود داشت، گفت: وقتی پیش‌نویس‌های جدید را ارائه کردیم، گفتیم که این بدان معنا نیست که پیش‌نویس قدیمی دیگر معتبر نیست. ما از طریق پیش‌نویس‌های جدید، مواردی را به پیش‌نویس‌های قبلی اضافه کرده‌ایم، زیرا از یک جهت ناقص بودند.

پیش از این هم یک مقام بلندپایه اروپایی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ایران بر اساس سندی که در ماه ژوئن (دور ششم) تصویب شده، به مذاکرات ادامه خواهد داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز این خبر را تایید و اعلام کرد که بعد از برطرف شدن سوء تفاهمات پیش آمده، هیئت‌ها کار عملی را شروع کردند.

بعد از یک وقفه فنی در مذاکرات، ادامه مذاکرات دور هفتم از پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع شده است. علی‌رغم جاری بودن مذاکرات در وین آمریکا که عامل اصلی برهم خوردن این مذاکرات بود تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب کرد.

شبکه صهیونیستی نیز در همین راستا فاش کرده است «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود مدعی شده است که حتی با از سرگیری مذاکرات هم نباید تحریم‌های ایران لغو شود.

بیشتر بخوانید:

اولیانوف: نظرات جدید ایران باید به طور کامل بررسی شود

وزارت خارجه آمریکا: برای اطلاع از موضع ایران در مذاکرات وین به زمان نیاز داریم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار