وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین و حفاظت از منافع کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به واسطه احیای برجام ابراز امیدواری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در نشست خبری با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین که شب گذشته برگزار شد پیرامون از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام گفت که ریاض امیدوار است مذاکرات وین نتیجه‌بخش بوده و از منافع کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس محافظت کند.

وزیر خارجه عربستان در حالی در خصوص مذاکرات وین اظهار نظر کرده است که دیروز پنج‌شنبه دور هفتم مذاکرات برجام در وین ادامه یافت و ایران بار‌دیگر تأکید کرد که شرط بازگشت به برجام لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان و ارائه تضمین برای عدم اتخاذ چنین اقدامی در آینده از سوی آمریکاست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به روابط پرتنش اخیر میان بیروت و ریاض اشاره کرد و گفت که بین کشورش و لبنان هیچ بحرانی وجود ندارد و موضوع مهم فقط اصلاحات واقعی در لبنان است.

او مدعی شد که بحران در لبنان بین حزب الله و مردم این کشور است.

بن فرحان در حالی روابط لبنان و عربستان را بدون بحران توصیف می‌کند که پس از انتشار مصاحبه از پیش ضبط شده از وزیر مستعفی اطلاع‌رسانی لبنان که او در آن، جنگ یمن را پوچ خوانده بود، ریاض که به دنبال ضربه زدن به دولت نوپای لبنان است آن را بهانه‌ای برای قطع کردن روابط دیپلماتیک خود با این کشور قرار داده و ضمن فراخواندن سفیر خود از بیروت عذر سفیر لبنان را خواست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار