نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با تایید حرف‌های مقامات اروپایی اعلام کرد که سوء تفاهماتی که هفته گذشته در مذاکرات برجام پیش آمده بود برطرف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی با اشاره به سخنان مقام اروپایی بلندپایه که به رویترز خبر داده بود ایران بر اساس سندی که در دور قبلی مذاکرات امضا شده این مذاکرات را ادامه خواهد داد، نوشت: این نظرات توسط یک مقام ارشد اروپایی به دیدگاه ما از وضعیت مذاکرات وین نزدیک است.

او در ادامه نیز اعلام کرد: سوء تفاهماتی که هفته گذشته میان طرف‌های مذاکره‌ کننده پیش آمده بود برطرف شده و هیئت‌ها کار عملی را آغاز کرده‌اند.

صبح امروز نیز اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: مذاکرات وین بر اساس پیش نویس‌هایی که تا ۲۰ ژوئن (پایان دور ششم مذاکرات) تهیه شده بود، پیش خواهد رفت، اما نظرات جدید ایران نیز باید به شکل مناسب و به طور کامل بررسی شود. این قانون دیپلماسی چندجانبه است.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز پس از پایان دور جدید مذاکرات وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که همه هیئت‌ها تائید کردند که تا رسیدن به توافق به مذاکرات ادامه خواهند داد.

مذاکرات هسته‌ای ایران با ۴+۱ بعد از اینکه هشتم آذرماه شروع و دوازدهم این ماه به دلایل فنی به پایان رسید روز گذشته (پنجشنبه ۱۸ آذرماه) شروع شده است.

کشور‌های اروپایی با اظهاراتی که فضای تهدید دارد بار‌ها ادعا کرده‌اند این مذاکرات آخرین فرصت برای رسیدن به توافق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
توافقی در کار .... اگر باشد براحتی میزنن زیرش والسلام
آخرین اخبار