جنبش حماس از تصمیم مقامات کویتی برای جلوگیری از عبور و مرور کشتی‌های تجاری صهیونیستی از آب‌های کویت استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از تصمیم مقامات کویت برای ممنوعیت عبور کشتی‌های تجاری حامل کالا به اراضی اشغالی و از سوی اراضی اشغالی به آب‌های کویت، استقبال کرد.

هشام قاسم، رئیس بخش رسانه‌های خارجی این جنبش، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تصمیم نشان‌دهنده اجرای سیاست‌های همیشگی کویت است که همواره هدف آن پیروزی آرمان‌های عادلانه فلسطین است.»

قاسم در ادامه ضمن ستایش این موضع کویت که در راستای تحریم رژیم صهیونیستی صورت گرفته، افزود: «این تصمیم در راستای جهت گیری‌های رسمی کویت است که برای آرمان فلسطین در همه مجامع سیاسی، دیپلماتیک، پارلمانی و بین المللی مبارزه می‌کند. همچنین این تصمیم کویت، مهر تائیدی است بر مواضع عادلانه حماس. این کشور با اینکه موج عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها بین کشور‌های عربی راه افتاده است، تلاش می‌کند از آرمان‌های خود دور نشود و این قابل ستایش است.»

قاسم از کشور‌های عربی، اسلامی و دوست خواست تا از رویکرد کویت برای تحریم اشغالگری حمایت کنند و تا زمانی که صهیونیست‌ها همچنان به کشتار فلسطینیان، اشغال سرزمین  و هتک حرمت به مقدسات آن‌ها ادامه می‌دهند، در بنادر خود از واردات و صادرات کالا‌های صهیونیستی جلوگیری کنند.»

به گزارش روزنامه محلی الانباء، رعنا الفارس، وزیر عام المنفعه کویت، پیشتر با صدور حکمی عبور کشتی‌های تجاری بارگیری شده با کالا به اراضی اشغالی و از طریق آب‌های سرزمینی کویت را ممنوع کرد.

طبق این تصمیم، ممنوعیت‌ها شامل تمامی کشتی‌هایی می‌شود که از سایر بنادر برای تخلیه محموله‌های خود در بنادر کویت در صورتی که کالا‌هایی صهیونیست داشته باشند یا قصد حمل کالا به اراضی اشغالی را داشته باشند، می‌شود.

کویت موضعی اصولی در مخالفت با عادی‌سازی با اسرائیل اتخاذ کرده و مقامات این کشور در بیانیه‌هایی ضمن حمایت از آرمان‌های فلسطین، روند عای سازی را رد می‌کنند.

قابل ذکر است که مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مراکش در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه نیز هست.

پیش از این کشور، بحرین و امارات در سپتامبر همان سال و سودان در اکتبر همان سال روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار