فرمانده ارتش سودان در ملاءعام سخنرانی می‌کند

عبدالفتاح البرهان که دیروز با منحل کردن تشکیلات انتقالی، سودان را در سرنوشتی نامعلوم فرو برد، امروز سه شنبه سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان که دوشنبه با منحل کردن تشکیلات انتقالی، کشور را در سرنوشتی نامعلوم فرو برد، امروز سه شنبه سخنرانی خواهد کرد.

این ژنرال که اکنون به تنهایی فرماندهی این کشور شرق آفریقا را برعهده دارد که یکی از فقیرترین کشور‌های جهان است، روز دوشنبه انحلال تشکیلات انتقالی را اعلام کرد، کاری که جامعه بین المللی آن را به عنوان "کودتای نظامی" محکوم کرد.

انتظار می‌رود که سخنرانی او در قالب یک کنفرانس مطبوعاتی باشد که اولین حضور او در ملاءعام پس از انحلال تشکیلات انتقالی حاکم بر کشور است.

دیروز دوشنبه برای ششمین بار در تاریخ سودان، نظامیان قدرت را به دست گرفتند. به گفته یکی از معترضان ۵۲ سال است که این کشور گروگان گرفته شده است.

از سال ۲۰۱۹ و سرنگونی عمر البشیر دیکتاتور سابق این کشور، نظامیان قدرت را با غیر نظامیان در دولت انتقالی تقسیم کرده اند.

بامداد روز گذشته تلویزیون دولتی سودان برنامه‌های خود را متوقف کرد و ژنرال البرهان مسئول انتقال قدرت در سودان از دستگیری تقریبا همه اعضای غیر نظامی دولت از جمله عبدالله حمدوک خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار