به دنبال درگیری معترضان با ارتش سودان در اطراف فرودگاه بین المللی خرطوم عده‌ای زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شماری از معترضان به کودتای ارتش در سودان، در اطراف فرودگاه بین المللی خرطوم پایتخت این کشور تجمع کردند.

تصاویری که فعالان سودانی در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند، تجمع معترضان را در اطراف فرودگاه خرطوم در اعتراض به بازداشت گسترده مقامات دولتی در این کشور، نشان می‌دهد.

این منطقه، شاهد استقرار گسترده نیرو‌های ارتش سودان بود.

از سوی دیگر، پایگاه ”فلایت رادار“ اعلام کرد پرواز‌های بین المللی از فرودگاه خرطوم به علت تشدید تنش‌ها در سودان، متوقف شده است. همچنین همه شبکه‌های مخابراتی در سودان فعلا قطع هستند.

منابع مطلع در وزارت بهداشت سودان هم از کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۱۴۰ نفر در اعتراضات علیه کودتا در خرطوم پایتخت این کشور خبر دادند.

این حادثه بر اثر تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در خرطوم رخ داد. الجزیره تصاویر اختصاصی از یکی از بیمارستان‌های خرطوم پخش کرد که در آن، زخمی‌ها تاکید کردند در تظاهرات در اطراف ساختمان فرماندهی کل ارتش سودان، هدف گلوله‌های جنگی قرار گرفتند.

در پی کودتای دیروز در سودان و دستگیری عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور و دیگر مقامات، اعتراضات گسترده‌ای بر پا و وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام شد.

پیش از این، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد نیرو‌های مسلح تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از درگیری بیشتر بین گروه‌های مختلف سیاسی اقدام کنند. وی همچنین متعهد شد انتخابات را در سال ۲۰۲۳ برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار