بحران سوخت در انگلیس تشدید یافته و بسیاری از پمپ بنزین‌ها همچنان بنزین ندارند و صف‌های طولانی در مقابل برخی جایگاه‌ها ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه‌ «ای بی سی نیوز» استرالیا گزارش داد بسیاری از پمپ بنزین‌ها در انگلیس همچنان بنزین ندارند و صف‌های طولانی در مقابل برخی پمپ بنزین‌ها همچنان ادامه دارد.

به دلیل کمبود شدید راننده کامیون، امکان ارسال بنزین به انگلیس وجود ندارد و پمپ بنزین‌ها در سراسر انگلیس در حال اتمام بنزین هستند.

به گفته خبرنگار شبکه‌ ای بی سی نیوز استرالیا، وضعیت طی چند روز گذشته بهتر نشده است.

اتحادیه خرده فروشان بنزین انگلیس نیز در جدیدترین آمار خود اعلام کردند ۲۶ درصد پمپ بنزین‌ها در انگلیس امروز بنزین ندارند. این رقم روز گذشته ۲۶ درصد بود و روز قبل از آن هم حدود ۲۷ درصد بود؛ بنابراین می‌توان گفت این روند کمی تعدیل شده است و روز یکشنبه این رقم شامل حدود دو سوم پمپ بنزین‌ها می‌شد؛ بنابراین می‌توان گفت اوضاع از آن زمان بهتر شده است، اما شرایط همچنان خوب نیست. فکر می‌کنم شرایط در خارج از لندن کمی متفاوت است، اما در این شهر می‌توان بالگرد‌هایی را مشاهده کرد که در حال انتقال کارکنان رسانه‌ها هستند. شما همچنین شاهد بسته شدن شماری از جاده‌ها هستید، زیرا مردم سوار بر خودروهایشان منتظر زدن بنزین هستند؛ بنابراین اوضاع در حال بهبود یافتن است، اما در مقایسه با چند روز گذشته زیاد شاهد بهبود اوضاع نبوده ایم.

شماری از مردم لزوما به بنزین نیازی ندارند، اما اما برای زدن بنزین به سوی پمپ بنزین‌ها حرکت کرده اند، زیرا نگرانند و فکر می‌کنند دیگر نمی‌توانند بنزین پیدا کنند. دشوار است بتوان گفت می‌توان جلوی چنین رفتاری را گرفت، اما مشکل بزرگتری شامل کمبود راننده کامیون می‌شود. دولت انگلیس اعلام کرده است در تلاش برای صدور ویرای موقت برای پنج هزار راننده کامیون است. سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که آیا چنین اقدامی موثر واقع خواهد شد یا خیر.

به گفته این خبرنگار جذب راننده کامیون کاری است که آن‌ها طی دو یا سه ماه می‌توانند انجام دهند و این در حالی است که شرکت‌ها خواهان صدور روادید شش ماهه هستند. همچنین باید این موضوع را مد نظر قرار داد که آیا سراسر اروپا با کمبود راننده کامیون مواجه است و آیا این رانندگان حاضرند به انگلیس بروند تا برای دو یا سه ماه در انجا کار کنند که البته بخشی از این روند شامل آموزش می‌شود؟ این در حالی است که آن‌ها ضرورتا پول بیشتری برای این کار دریافت نمی‌کنند. فکر می‌کنم آن‌ها چنین کاری نخواهند کرد و انگلیس در درازمدت با مشکل مواجه خواهد بود.

مشکل کمبود راننده کامیون مشکلی است که اروپا نیز آن را احساس خواهد کرد. طی سال آینده اروپا با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد، زیرا دستمزد‌ها قرار است افزایش پیدا کند و فشار‌هایی بر شرکت‌های تأمین کننده خودرو وارد خواهد شد. فکر می‌کنم این یک مشکل در درازمدت محسوب می‌شود. در کوتاه مدت امیدواریم که رفتار غیر منطقی مردم کاهش یابد و در عین حال ارتش انگلیس بتواند کمک‌هایی را ارائه کند و شماری از رانندگان در ارتش انگلیس در حالت آماده باش قرار گرفته اند تا در صورت لزوم وارد عمل شوند.

منابع خبری انگلیس اعلام کردند که پرسنل نیرو‌های مسلح انگلیس از روز دوشنبه به توزیع و حمل و نقل سوخت به جایگاه‌های بنزین در این کشور کمک رسانی خواهند کرد. حدود ٢٠٠ سرباز از جمله ١٠٠ راننده برای کاهش فشار بر ایستگاه‌ها به صورت موقت یاری خواهند رساند.آنان با یادگیری نحوه پر کردن تانکر‌ها و پمپ بنزین‌ها به مدت یک هفته به این کمک‌رسانی ادامه خواهند داد.

برگزیت و شیوع همه گیری کرونا سبب کمبود نیروی کار در بخش‌هایی از پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شده است. این موضوع به نوبه خود سبب ایجاد وحشت و هجوم برای خرید شده است و رانندگان در حال احتکار سوخت هستند و درگیری‌هایی نیز در پمپ بنزین‌ها روی داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار