نخست وزیر انگلیس بار دیگر از رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انگلیس کمتر از یک درصد از تسلیحات مورد نیاز رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند. با این حال، دولت فعلی انگلیس که از حزب کارگر است در اقدامی نمادین بخشی از مجوز‌های ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق در آورد. این موضوع با واکنش‌های تند از سوی مقامات تل آویو همراه شد. 

به گزارش الجزیره، کی یر استارمر، نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) از تصمیم لندن برای تعلیق بخشی از مجوز‌های ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی حمایت کرد. 

وی در اینباره گفت: تصمیم اخیر ما برای آن اتخاذ شد که لندن نگرانی داشت تسلیحات ارسالی به اسراییل برای نقض قوانین بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، تعلیق بخشی از برنامه‌های صادرات تسلیحات به تل آویو هیچ تغییری در حمایت ما از اسراییل برای دفاع از خود ایجاد نمی‌کند. 

استارمر تاکید کرد: این مسئله بسیار بغرنجی است و من آن را می‌پذیرم. با این حال، این اقدام یک تصمیم قانونی بوده است نه یک تصمیم سیاسی. این تصمیم پس از بررسی‌های وزارت خارجه درباره اقدامات اسراییل در جنگ غزه انجام گرفت. 

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: تردیدی نیست که ما در کنار اسراییل ایستاده ایم و از حق دفاع تل آویو حمایت می‌کنیم. با این حال، ضرورت دارد که ما بر قوانین بین المللی پایبند باشیم. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: انگلیس ، جنگ غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار