بیش از ۱۸۶ هزار نفر با امضای طوماری خواستار استیضاح رئیس‌جمهور فرانسه شدند.

بیش از ۱۸۶ هزار نفر طوماری را امضا کردند که خواستار استیضاح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه شده بود، به این دلیل که او به نتایج انتخابات بی توجهی کرد.

 خبرگزاری آناتولی گزارش داد که طوماری آنلاین بیش از ۱۸۶ هزار امضا جمع آوری کرد که خواستار استیضاح مکرون شدند، زیرا او علیرغم گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات در این کشور، نخست وزیری را منصوب نکرده است.

مکرون به دلیل امتناع از انتصاب نخست وزیر از ائتلاف چپ، با وجود اینکه ائتلاف چپگرای جبهه مردمی جدید بیشترین تعداد کرسی‌ها را در مجلس ملی در انتخابات عمومی زودهنگام به دست آورد، با موجی از انتقادات مواجه است.

در همین راستا کلمنس گتی، نماینده حزب فرانسه مغرور (از چپ‌ها)، در پستی در پلتفرم ایکس  نوشت که طوماری که به صورت آنلاین منتشر شد تاکنون توسط نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ نفر امضا شده است. 

گتی از فرانسوی‌ها خواست تا طوماری را امضا کنند که خواستار برکناری رئیس جمهور مکرون است. این طومار مکرون را متهم می‌کند که علیرغم نتایج انتخابات، به دولت قبلی اجازه داده است به وظایف خود ادامه دهد و مانع از اجرای همه برنامه‌های دولت که با برنامه‌های خود او همخوانی ندارد، شده است.

در ۳۱ اوت، حزب فرانسه مغرور پیشنهادی را برای استیضاح مکرون به اتهام نقض وظایفش با نادیده گرفتن نتایج انتخابات به مجلس ملی ارائه کرد.

 بر اساس قانون اساسی فرانسه، رئیس جمهور این اختیار را دارد که نخست وزیر را به انتخاب خود تعیین کند، اما بر اساس سنت سیاسی، نخست وزیر از حزب یا ائتلافی انتخاب می‌شود که بیشترین آرا را به دست آورده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار