پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا جمعه شب به نقل از مسئولان اسرائیلی گزارش داد که اختلاف نتانیاهو و گالانت، شاید موجب برکناری وزیر دفاع اسرائیل شود.

آکسیوس گفت: جلسه روز گذشته کابینه امنیتی و سیاسی در مورد توافق آتش‌بس در غزه، به داد و فریاد بین نتانیاهو و گالانت کشیده شده است.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که گالانت در این جلسه بر ضرورت دستیابی به توافق در اسرع وقت تاکید کرده است.

گالانت همچنین گفته این توافق تنها در مورد اسرای اسرائیلی نیست، بلکه یک نقطه عطف استراتژیک برای "اسرائیل" است.

منابع مذکور اشاره کردند که گالانت همچنین تاکید کرده که دستیابی به توافق ممکن است موجب کاهش تنش منطقه‌ای با ایران و حزب الله شود.

براساس این گزارش، گالانت همچنین گفته رسیدن به توافق در غزه، ممکن است موجب تمرکز بر دیگر تهدیدات منطقه‌ای شود.

اکسیوس به نقل از مشاوران وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بیان کرده که گالانت در شرایط فعلی تصمیمی برای استعفا ندارد، اما تنش و درگیری‌های اخیر ممکن است نتانیاهو را به سمت برکناری او بکشاند.

عصر امروز نیز ۲ وزیر ارشد کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که درگیری لفظی در کابینه بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم، خطرناکترین تنش آنها از ابتدای جنگ غزه تاکنون بوده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت: بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه، نقشه‌های محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) را با هدف تحمیل دیدگاه خود مبنی بر ماندن نظامیان اسرائیلی در این محور ارائه کرد، اما یواو گالانت به او تاخت و او را به تحمیل نقشه‌ها به ارتش اسرائیل متهم کرد.

این روزنامه تأکید کرد: نتانیاهو در این جلسه ادعا کرد که آمریکا و مصر با نقشه‌های پیشنهادی وی موافقت کرده‌اند. اما گالانت در پاسخ نتانیاهو گفت: ما با این دو کشور مذاکره نمی‌کنیم. بلکه طرف مذاکره ما، «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش حماس در غزه است.

ساعاتی پیش یوآو گالانت به شورای سیاسی و امنیتی این رژیم اعلام کرد که مانع امنیتی برای خروج از محور صلاح‌الدین در جنوب نوار غزه وجود ندارد.

بیش از این نیز منابع صهیونیستی گزارش دادند که گالانت مخالف تداوم عملیات در محور صلاح‌الدین است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار