یک منبع برجسته در مقاومت فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس موساد درخصوص عقب‌نشینی نیرو‌های رژیم صهیونیستی از محور فیلادلیفا در مرحله دوم توافق تبادل اسرا، اعلام کرد که این امر پذیرفتنی نیست.

یک منبع برجسته در مقاومت فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر «دیوید بارنیا» رئیس موساد درخصوص خروج اشغالگران از محور فیلادلفیا در مرحله دوم توافق تبادل اسرا، خاطرنشان کرد رئیس موساد به میانجی‌ها اطلاع داده است که نیرو‌های رژیم صهیونیستی در مرحله دوم از توافق، از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی خواهند کرد و این مسأله برای مقاومت غیرقابل قبول است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این منبع در ادامه افزود: حماس بر عقب‌نشینی نیرو‌های رژیم اشغالگر از محور فیلادلفیا در مرحله اول توافق تاکید دارد، زیرا تضمینی قطعی درخصوص اینکه مرحله دومی در کار باشد یا خیر، وجود ندارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر باقی ماندن نیرو‌های ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا تاکید دارد و رئیس موساد اخیرا به میانجی‌ها اعلام کرده که «اسرائیل با خروج از محور فیلادلفیا در مرحله دوم تبادل اسرا موافق است.»

پیشتر روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت: رئیس موساد در جریان سفر به دوحه پایتخت قطر و قبل از کنفرانس خبری نتانیاهو به مقامات قطری قول داد اسرائیل تمامی نیرو‌های خود را در مرحله دوم آتش‌بس از گذرگاه فیلادلفیا خارج کند.

روزنامه عبری هاآرتص نیز در این خصوص فاش کرد: رئیس موساد قبل از اعلام مخالفت نتانیاهو با خروج از فیلادلفیا، به میانجیگران از آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا خبر داد، اما طبق گفته یک مقام اسرائیلی، کنفرانس خبری نتانیاهو به دلایل سیاسی و با هدف خنثی‌سازی توافق انجام شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو این سخنان رئیس موساد را تکذیب نکرد، اما اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی خود را ملزم به مناقشه پیرامون بخشی از مرحله دوم توافق نمی‌داند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر بر تصمیم خود برای تداوم جنگ در نوار غزه و آزاد کردن اسرای صهیونیست از طریق عملیات نظامی تاکید کرد.

نتانیاهو در حالی بر ضرورت ادامه جنگ تاکید کرد که روز یکشنبه و پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیرو‌های این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده‌اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

موضوع ماندن و یا نماندن در محور فیلادلفیا به عامل اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و درحالی که سران نظامی این رژیم ماندن در آن را بیهوده می‌دانند، نتانیاهو و وزرای تندروی او بر ضرورت حفظ حضور نظامی در این محور تاکید دارند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شماری از این اسرا از طریق توافق و شماری دیگر در اقدامی انسان‌دوستانه از سوی جنبش حماس آزاد شدند. تعدادی از آنها نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار