آیزنکوت، عضو پیشین کابینه جنگ نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنی گانتز» اعلام کرد: اسرائیل اکنون در قهقرا قرار دارد و به هیچ کدام از اهداف جنگی اعلام شده، دست نیافته است.

«گادی آیزنکوت»، عضو پیشین کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنی گانتز» گفت: نتانیاهو بنا به دلایل سیاسی و شخصی تصمیم گرفته توافق منعقد نشود.

آیزنکوت افزود: اسرائیل اکنون در قهقرا قرار دارد و به هیچ کدام از اهداف جنگ اعلام شده، دست نیافته است.

وی با بیان اینکه نباید هدف راهبردی اسرائیل به دلیل محور فیلادلفیا فروبپاشد، گفت: نتانیاهو فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده که تهدید اساسی اسرائیل از سوی ایران است.

 فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت: توافق تبادل در درجه نخست یک امر اخلاقی است، اما در عین حال یک موضوع راهبردی هم است، اما نتانیاهو اسرا را زنده بازنخواهد گرداند. آیزنکوت تصریح کرد: نتانیاهو نمی‌تواند دستاورد‌های ارتش را به یک پیروزی راهبردی تبدیل کند، باید نبرد‌ها را به جبهه شمال انتقال داد.

وی گفت: تضمین آینده اسرائیل از مسیر دستیابی به توافق بازگرداندن گروگان‌ها عبور می‌کند. گانتز هم در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: به هر قیمتی شده باید گروگان‌ها را بازگردانیم، تسلط بر محور فیلادلفیا امری مهم است، اما وجود برج‌های مراقبتی کافی نیست و اهدافی آسان و در دسترس خواهد بود.

وی گفت: باید به سمت انتخابات زودهنگام حرکت کنیم تا کابینه‌ای تشکیل شود که نماینده مردم اسرائیل باشد. پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا کردن اجساد ۶ اسیر در تونلی در غزه خبر داد؛ امری که به خشم و عصبانیت اسرائیلی‌ها به خصوص خانواده‌ها اسرا دامن زد. شهر‌های مختلف اراضی اشغالی طی روز‌های گذشته شاهد تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو و کارشکنی وی در حصول توافق تبادل اسرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار