کنگو از تحویل ۲ محموله واکسن آبله میمون به این کشور طی روز‌های آتی خبر داد.

درحالی که آفریقا اکنون به کانون همه گیری آبله میمون تبدیل شده است، ضعف دولت مرکزی و فقر بالا توان این کشور‌ها برای مقابله با این ویروس را گرفته است. از این رو، نهاد‌های بین المللی همانند سازمان جهانی بهداشت خواستار مداخله کشور‌های ثروتمند در این روند شده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو که اکنون به عنوان کانون همه گیری آبله میمون شناخته می‌شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند: نخستین محموله واکسن‌های آبله میمون روز پنجشنبه و دومین محموله روز شنبه وارد این کشور خواهد شد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: ما امیدواریم روند واکسیناسیون در برابر آبله میمون را از هشتم اکتبر آغاز کنیم. با این حال، این مسئله ارتباط مستقیمی با تحویل واکسن‌های وعده داده شده طی روز‌های آتی دارد. 

اکنون کشور‌های آفریقایی با چالش‌های متعددی در زمینه واکسیناسیون مواجه هستند. این واکسن‌ها باید در دمای منفی ۹۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود که کار را برای کشور‌های فقیر قاره سیاه دشوار می‌کند.

از ۳۱ اوت که نخستین موارد آبله میمون در کنگو شناسایی شد، تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار بیمار در قاره سیاه شناسایی شده اند. از این میان، ۶۵۵ تن جان خود را از دست داده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: آبله میمون ، کنگو ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار