مقامات بهداشتی آفریقا از تامین یک میلیون واکسن برای قاره سیاه خبر دادند.

شرایط همه گیری آبله میمون در قاره آفریقا به شدت وخیم است. داده‌های آماری نشان می‌دهد تنها از زمان آغاز سال جاری میلادی ۱۵ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در قاره سیاه ثبت شده است که از این میان ۵۳۷ تن جان خود را از دست داده اند. با این حال، مقامات بهداشتی به دنبال تامین واکسن مورد نیاز برای مقابله با این بیماری هستند. 

به گزارش اجنزیانووا، مقامات بهداشتی آفریقا اعلام کردند می‌توان با اطمینان از تامین یک میلیون واکسن برای مقابله با بیماری آبله میمون در قاره سیاه خبر داد. 

با این حال، جمعیت زیاد و کشور‌های متعددی که اکنون درگیر این بیماری هستند کار را برای کنترل بیماری دشوار کرده است. اکنون جمهوری دموکراتیک کنگو به عنوان مرکز همه گیری معرفی شده است، اما در مجموع یازده کشور آفریقایی درگیر این بیماری هستند که به جز کنگو شامل آفریقای جنوبی، کنیا، رواندا، اوگاندا، کامرون، نیجریه، ساحل عاج، بروندی، آفریقای مرکزی، و لیبریا می‌شود. 

با توجه به گسترش بسیار سریع آبله میمون در شرق آفریقا، شاخ آفریقا، و جنوب این قاره سازمان بین المللی مهاجرت درخواست بودجه ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری برای جلوگیری از گسترش بیماری را مطرح کرده است. 

اکنون مقامات بهداشتی قاره سیاه چشم به کمک‌های خارجی بسته اند. کنگو از کشور ژاپن به طور رسمی درخواست ۲ میلیون دوز واکسن آبله میمون را داده است و طرفین در حال رایزنی درباره این موضوع هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: آبله میمون ، آفریقا ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار