دولت انگلیس اعلام کرد از امروز قانون منع ورود مسافران با گذرنامه اتحادیه اروپا به این کشور اجرایی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام دولت انگلیس از امروز (جمعه) دیگر هیچ یک از شهروندان اتحادیه اروپا یا کشور‌هایی که با انگلیس منطقه اقتصادی مشترک دارند، نمی‌توانند با گذرنامه اتحادیه اروپا وارد خاک این کشور شوند و قانون منع ورود با گذرنامه اتحادیه اروپا به این کشور از اول این ماه (امروز) اجرا می‌شود.

بر اساس برنامه‌هایی که انگلیس از سال گذشته اعلام کرده است شهروندان سوئیس و اتحادیه اروپا و کشور‌های منطقه اقتصادی مشترک باید برای ورود به خاک این کشور از اول اکتبر (امروز) گذرنامه معتبر به همراه داشته باشند.

«پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس پنجشنبه در این خصوص گفت: لندن باید جنایتکارانی که قصد دارند با استفاده از اسناد جعلی و به صورت غیرقانونی وارد کشور ما شوند را دستگیر کند. این اقدام تنها در صورتی امکان پذیر است که ما مرز‌های خود را تقویت کنیم و با کنترل مجدد سیستم مهاجرت بریتانیا افراد را در اولویت قرار دهیم.

این اقدام در حالی انجام می‌پذیرد که انگلیس بعد از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) با مشکل کمبود رانندگان کامیون مواجه شده و در پی این مشکل انگلیس از بحران سوخت رنج می‌برد. قانون ممنوعیت ورود با استفاده از کارت‌های هویت اتحادیه اروپا از جمله وعده‌هایی بود که حزب محافظه‌کار در سال ۲۰۱۹ قول عملی کردن آن را داده بود.

بر اساس نظرسنجی شرکت مطالعاتی «یوگاو» (YouGov) تنها ۴ درصد از انگلیسی‌ها فکر می‌کنند برگزیت به خوبی پیش رفته است در حالی که ۱۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند مسائل «نسبتا خوب» پیش رفته است. ۲۱ درصد از پرسش شوندگان اعلام کردند تأثیر برگزیت نه خوب بوده است و نه بد. در طرف مقابل، ۲۱ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند دوره «پسا برگزیت» نسبتا بد پیش رفته است و ۳۲ درصد اعلام کردند بسیار بد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار