بحران عرضه سوخت و صف‌های طولانی خودرو‌ها در جایگاه‌های سوخت در مناطق مختلف انگلیس همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: سومین روز پیاپی صف‌های طولانی خودرو‌ها در جایگاه‌های سوخت در شهر‌های مختلف انگلیس ادامه دارد. شرکت‌های متعدد از کمبود راننده برای انتقال سوخت از پالایشگاه‌ها به جایگاه‌های سوخت خبر دادند.

راننده یک اتوبوس به الجزیره گفت: ”سه ساعت است که تلاش می‌کنم از مرکز لندن به منطقه مانلهاوس برسم. این شرایط تمسخرآمیز است. “

دیگر شهروند انگلیسی به الجزیره گفت: ”برای خرید غذا از خانه خارج شدم، اما اینجا گیر افتادم. این شرایط هولناک است، حتی در زمان آغاز همه گیری کرونا اوضاع تا این اندازه بد نبود. “

دولت انگلیس طرحی برای دادن روادید موقت به رانندگان کامیون خارجی به منظور مقابله با بحران فعلی اعلام کرده است. بر اساس این طرح، از ابتدای ماه آینده به مدت سه ماه به پنج هزار راننده کامیون خارجی اجازه ورود به انگلیس داده خواهد شد. پنج هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران در بخش مرغداری هم می‌توانند وارد انگلیس شوند.

تصاویر صف‌های طولانی خودرو‌ها در پمپ بنزین‌ها، علاوه بر قفسه‌های خالی در برخی از سوپرمارکت‌ها، فشار‌ها را بر دولت انگلیس افزایش داده است. دولت این مشکلات را نه ناشی از برگزیت بلکه ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ می‌داند.

برگزیت و کرونا موجب شده است انگلیس با کمبود راننده خودرو‌های سنگین روبرو شود در نتیجه روند تامین مواد غذایی، سوخت و اقلام دیگر در این کشور با مشکل مواجه شده است.

پیش از این شرکت‌های بریتیش پترولیوم (BP) و اسو (Esso) تعداد زیادی از پمپ بنزین‌ها را به علت کمبود تانکر‌های کافی برای انتقال بنزین به پمپ بنزین‌ها تعطیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار