وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد در این کشور کمبود بنزین وجود ندارد بنابراین مردم باید عادی رفتار کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس روز یکشنبه از هموطنان خود خواست که در خرید بنزین عادی رفتار کنند، زیرا هیچ کمبودی سوختی در کشور وجود ندارد و دولت در حال حل مشکلات سوخت است.

تصاویر صف‌های طولانی خودرو‌ها در پمپ بنزین‌ها، علاوه بر قفسه‌های خالی در برخی از سوپرمارکت‌ها، فشار‌ها را بر دولت انگلیس افزایش داده است. دولت این مشکلات را نه ناشی از برگزیت بلکه ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ می‌داند.

برگزیت و کرونا موجب شده است انگلیس با کمبود راننده خودرو‌های سنگین روبرو شود در نتیجه روند تامین مواد غذایی، سوخت و اقلام دیگر در این کشور با مشکل مواجه شده است.

پیش از این شرکت‌های بریتیش پترولیوم (BP) و اسو (Esso) تعداد زیادی از پمپ بنزین‌ها را به علت کمبود تانکر‌های کافی برای انتقال بنزین به پمپ بنزین‌ها تعطیل کردند.

در مواجهه با این وضعیت و ترس از تعطیلات، دولت اعلام کرده است که حدود ۱۰ هزار ویزای موقت برای کارگران اروپایی که نیمی از آن‌ها برای رانندگان کامیون است، اعطا می‌کند.

این تصمیم که شرکت‌های حمل و نقل و ترخیص کالا چندین ماه است خواستار آن هستند مورد مخالفت دولت انگلیس قرار گرفته بود. توجیه دولت انگلیس برای این مخالفت‌ها نیز این بود که این اقدامات برای رفع انسداد اوضاع و شرایط کافی نخواهد بود. با این حال، متخصصان درباره ادامه این اوضاع و شرایط به دولتمردان انگلیس هشدار داده اند.

بر اساس گزارش فدراسیون حمل و نقل جاده‌ای انگلیس (RHA)، انگلیس برای تأمین تقاضایی که در این بخش وجود دارد به صد هزار راننده کامیون دیگر نیاز دارد. با توجه به این نیاز بالا دولت نمی‌تواند این مشکل را به سرعت حل کند. با این حال وزیر حمل و نقل انگلیس روز یکشنبه از انگلیسی‌ها خواست که نگران نباشند مشکلات حل خواهند شد.

گرانت شاپس در گفتگو با اسکای نیوز گفت: سوخت بسیار زیادی وجود دارد، هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد.

او به مردم اطمینان خاطر داد که باید به طور عادی رفتار کنند، باک سوخت خودرو خود را طبق معمول پر کنند و نباید هیچ صف و اختلالی در عرضه سوخت در پمپ بنزین‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار