شرکت بزرگ نفت و گاز انگلیس اعلام کرد تعداد زیادی از پمپ بنزین‌ها را به دلیل کمبود رانندگان کامیون برای عرضه سوخت بسته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وضعیت عرضه بنزین در بخش‌هایی از انگلیس در حالی رو به وخامت می‌گذارد که گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت در نظر دارد قوانین ویزا را برای جذب حداقل ۵ هزار کامیون خارجی به منظور حل کمبود رانندگان کامیون در انگلیس تسهیل کند.

وحشت کمبود عرضه سوخت در انگلیس پس از آن شکل گرفت که شرکت بزرگ  نفت و گاز انگلیسی «BP» اعلام کرد که تعداد زیادی از پمپ بنزین‌های خود را در این کشور به دلیل کمبود رانندگان کامیون برای عرضه سوخت بسته است. انجمن حمل و نقل جاده‌ای بریتانیا تخمین زده است که انگلیس با کمبود حدود ۱۰۰ هزار  راننده دارای مجوز کار با کامیون‌ مواجه است.

روزنامه ساندی تایمز نوشت: این در حالی است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به تازگی از ساخت نسل جدید راکتور‌های هسته‌ای تا سال ۲۰۵۰ در این شرایط حمایت کرده است.

به نقل از این روزنامه، وزرای کابینه بحث درباره اصطلاح «تغییر تمرکز» در مورد قدرت هسته‌ای را آغاز کردند و جانسون آن را برای دستیابی به «اهداف صفر»، هدفی که بیش از ۱۳۰ کشور در حال حاضر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر خالص تا اواسط قرن تعیین کردند، در سال ۲۰۵۰ ضروری می‌داند.

در اواسط نوامبر ۲۰۲۰، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از برنامه دولت برای اجرای انقلاب صنعتی سبز در این کشور رونمایی و تأکید کرد که برنامه وی صد‌ها هزار شغل سبز را ایجاد، حمایت و محافظت می‌کند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، دولت انگلیس به تازگی درصدد است نیروگاه هسته‌ای جدیدی بسازد و با شرکت آمریکایی وستینگ‌هاوس درحال گفتگو هستند تا راکتور‌های هسته‌ای تولید برق را معامله کنند.

در صورت راه اندازی این نیروگاه جدید از اواسط دهه ۲۰۳۰ میلادی، برق بیش از ۶ میلیون خانه با انرژی هسته‌ای تامین خواهد شد. وزارت خزانه داری این کشور نیز بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید ترغیب کرده است.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد برق این کشور در نیروگاه‌های هسته‌ای تولید می‌شود، اما این نیروگاه‌ها به دلیل کهنگی اغلب فعالیتشان دچار اختلال شده و نیازمند تعمیر هستند. تا پایان دهه جاری، عمر همه نیروگاه‌های هسته‌ای انگلیس به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار