مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا از نحوه برخورد با مهاجران هائیتی در مرز آمریکا و مکزیک عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، خوان گونزالس، مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در نیمکره غربی، به منظور گفتگو با رهبران محلی در مورد مهاجرت و سایر مسائل، به هائیتی سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

گونزالس بیان کرد: «من می‌خواهم بگویم که نحوه برخورد با مهاجران یک بی عدالتی بود، یک اشتباه بود. مردم هائیتی و هر مهاجر دیگری شایسته برخورد با عزت هستند.»

گونزالس با برایان نیکولز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی شورای امنیت ملی آمریکا، در بحبوحه اخراج مهاجران هائیتی از آمریکا دیدار کرد. به گفته وزارت امنیت داخلی آمریکا، از ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) تاکنون، آمریکا حدود ۴۳۰۰ مهاجر هائیتی را از دل ریو تگزاس طی ۴۳ پرواز اخراج کرده است.

گونزالس گفت: « تجمع مهاجران در امتداد مرز یک فوریت بهداشت عمومی است و به کسانی که به فکر خروج هستند، هشدار داد که جان خود را به خطر نیندازد.»

وی ادامه داد: «آینده هائیتی به مردم آن بستگی دارد. آمریکا متعهد است که از مردم هائیتی برای بازگشت رفاه و امنیت به کشورشان حمایت کند.»

بسیاری از این مهاجران امیدوارند درخواست پناهندگی آن‌ها در آمریکا مورد قبول واقع شود، ولی دولت واشنگتن به بهانه همه گیری کرونا گفته فعلا برنامه‌ای برای بررسی درخواست پناهندگی این افراد ندارد و این‌ها یا باید در اردوگاه‌های مرزی منتظر باشند و یا اینکه فعلاً به کشور خودشان بازگردند.

اخیرا، دولت بایدن به دلیل برخورد ناشایست با مهاجران هائیتی در مرز‌های این کشور، آماج انتقادات فراوان قرار گرفته است.

یالت تگزاس در جنوب آمریکا قرار دارد و دارای مرز بین‌المللی با کشور مکزیک است و گذرگاهی است که پناهندگان کشور‌های مختلف از طریق آن وارد آمریکا می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دوران ریاست خود احداث دیواری حائل در مسیر خط مرزی آمریکا با مکزیک را آغاز کرد. هدف او از این اقدام جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از این مرز‌ها به خاک آمریکا بود.

بایدن در فوریه سال میلادی گذشته، به وضعیت اضطراری مرز مکزیک، که در فوریه ۲۰۱۹ با دستور ترامپ اجرایی شده بود، پایان داد. اما در پی افزایش بحران مهاجران در مرز‌های جنوبی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور احتمالا روند ساخت دیوار مرزی مکزیک را از سر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار