نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تقویت جنبه‌های مهارتی، معرفتی، معنوی و اخلاقی عامل بهره وری صحیح از جامعه مداحان خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام  مصطفی محامی نمایندده  ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار جمعی از مداحان استان اهمیت کار جامعه مداحان را از چند حیث حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از جنبه‌های مهم کار این است که این قشر از جامعه برای سرآمدان عالم آفرینش مداحی می‌کنند و چنین چیزی تکلیف ایجاد می‌کند.

امام جمعه زاهدان افزود: جهت دیگر کار در فضای دینی و معرفتی است که دارای ارزش بسیاری است.

محامی بیان داشت: میزان و دامنه تاثیرگذاری از دیگر جهات اهمیت کار مداحان می‌باشد به گونه‌ای که عمق کار آن‌ها می‌تواند در دل و جان مخاطب تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در قدم اول باید خداوند متعال را سپاس گذار باشید که توفیق صرف عمر در این جهت را پیدا کرده اید و شکر گذاری تنها در مقام حرف نیست بلکه در عمل هم باید به جایگاه خود واقف و در گفتار و رفتار خود الگویی، چون خاندان پیامبر را در نظر داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: به لحاظ کمی تعداد مداحان فعال در استان مهم است البته تمامی این‌ها باید مخاطبان خود را در تراز انقلاب و بیانیه گام دوم تربیت کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار کرد: در قدم اول باید همین تعداد از مداحان موجود در استان را مورد توجه قرار داده و برای رشد و ارتقاء آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد و در گام دوم به تربیت افراد از میان نسل جدید بپردازیم.

 محامی خواستار برنامه ریزی صحیح در جهت استفاده و بهره وری صحیح از جامعه مداحان شد و گفت: در این جهت چند نکته قابل توجه است ابتدا تقویت جنبه‌های مهارتی است، زیرا در این صورت کار شما بهتر و موثر‌تر واقع خواهد شد.

وی نکته دوم را جنبه‌های معرفتی و معارف بیان کرد و افزود: فهم مداح از مسائل دینی از نکات مهمی است که تاثیر مستقیم بر روی محتوای ارائه شده دارد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان سومین نکته را جنبه‌های معنوی و اخلاقی بیان کرد و عنوان داشت: گاهی ممکن است مداح حرف خاصی به زبان نیاورد، اما به جهت حال روحی خاص تاثیر آن بر مخاطب بسیار بیشتر و تا عمق جان نفوذ کند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان بر لزوم گسترش تعداد مداحان در استان تاکید کرد و گفت: استفاده و جذب اهل سنت نیز از دیگر موارد مهم و موثر است چرا که اهل سنت استان نیز نسبت به اهل بیت محبت داشته و با شیوه خاص خود به ستایشگری اهل بیت می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان در این عرصه کار شایسته‌ای است و باید در طول سال ادامه دار باشد و معیار انتخاب افراد نیز جامع و شامل عرصه‌های مختلف باشد.

همچنین در ابتدای این نشست محمد جواد جامعی رئیس سازمان بسیج مداحان استان به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: جذب و سازماندهی، ارتقای معرفت دینی، توسعه فرهنگ بسیج و ارتقا کیفیت مداحان از جمله مهمترین اهداف سازمان بسیج مداحان در سیستان‌وبلوچستان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد هزارو۲۰۰ مداح بسیجی در سطح کانون‌های بسیج مداحان استان فعال هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار