دهمین پرواز هلی کوپتر مریخی انجام شد

دهمین پرواز هلی کوپتر Ingenuity Mars ناسا با موفقیت در سیاره سرخ انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بالگرد Ingenuity Mars ناسا با انجام موفقیت آمیز ماموریت خود یک نقطه عطف مهم را در تاریخ تحقیقات اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا ثبت کرد. بالگرد Ingenuity ناسا در مجموع یک مایل در سیاره مریخ پرواز کرده است. دهمین پرواز این هواپیما همچنین پیچیده‌ترین پرواز آن تا به امروز بوده است.

هلی کوپتر Ingenuity Mars

به نقل از engadget، هلیکوپتر نبوغ با ۱۰ دقیقه پرواز خود در ۲۴ ژوئیه، هنگامی که از منطقه "Raid Ridges" دهانه جیزرو عبور کرد، مرز یک مایل برای کل مسافت طی شده را رد کرد. شاید پرواز زیاد و طولانی مدتی به نظر نرسد، اما ناسا قبل از گسترش نقش آن، فقط چند پرواز آزمایشی برای Ingenuity در نظر داشت و اگر این ماموریت‌ها بدین صورت انجام نمی‌شد این هواپیمای رباتیک تقریباً به همین اندازه هم سطح سیارات را پوشش نمی‌داد.

ماموریت فضایی

ماموریت بالگرد Ingenuity Mars ناسا 

این ماموریت همچنین بلند پروازانه‌ترین پرواز تا به امروز بوده است. هلیکوپتر مجبور شد ۱۰ ایستگاه مختلف را بپیماید و در طول سفر ۳۱۰ فوت به ارتفاع هر بار ۴۰ فوت پرواز کند. همچنین تصاویر کافی برای کمک به ناسا برای تحقیقات بعدی ضبط کرده است و با ارسال آن به زمین به اجرای بالقوه ماموریت های مریخ نورد Perseverance کمک شایانی کرده است.

هلی کوپتر نبوغ

معلوم نیست که نبوغ چند مایل دیگر می‌تواند به پرواز خود ادامه دهد. این هلی کوپتر در نوع خود اولین است و تمایل دارد با هر پرواز جدید اطلاعات جدیدی را کشف و دریچه‌ای را برای انجام پروژه‌های بعدی ایجاد کند. نکته مهم درباره هواپیمای الکتریکی ناسا این است که آستانه پرواز یک مایل به خودی خود قابل توجه است و این نشان می‌دهد هواپیما ممکن است در طول ماموریت دو ساله برنامه ریزی شده Perserverance و احتمالاً بیشتر، به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

سیاره مریخ

در ادامه ویدئویی از پرواز هلی کوپتر نبوغ را مشاهده می کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
ما هم اینجا درگیر ساختن استوپر پرایدیم