مریخ نورد Zhurong تصاویری را از چترنجاتش به زمین فرستاد

مریخ نورد چینی که ۶۰ روز است در سیاره سرخ به سر می‌ برد تصاویری از تجهیزاتش را به زمین مخابره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ مریخ نورد چینی ژورنگ تصاویری با کیفیت بالا از ابزاری که به او در فرود در سیاره مریخ کمک کرده بوده به زمین مخابره کرد. ژورنگ در روز‌های گذشته به جستجوی چترنجات پرداخته بود. چترنجات این مریخ نورد در فاصله‌ای کم از محل فرود سقوط کرده بود.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از ماموریت ژورنگ در مریخ

مریخ نورد ژورنگ تصویری سیاه و سفید از این ابزار فرستاد که رد چرخ هایش نیز در این تصویر مشخص است. این مریخ نورد تصویری رنگی از چترنجاتش نیز فرستاد. ژورنگ در زمانی که این تصویر را ثبت کرده بود از چترنجاتش حدود ۳۰ متر و از محل فرودش حدودا ۳۵۰ متر فاصله داشت. این مریخ نورد، بخشی از ماموریت مریخی تیانون-۱ بوده است. این ماموریت را کشور چین به طور مستقل طراحی کرده و هدایت می‌کند. تیانون-۱ در سال گذشته به فضا فرستاده شد و چند ماه قبل هم در مدار مریخ قرار گرفت. ماه گذشته این مریخ نورد از مدارگرد تیانون-۱ جدا شد و روی سطح مریخ فرود آمد و چین به دومین کشوری تبدیل شد که توانست به مریخ برود.

مریخ نورد Zhurong تصاویری را از چترنجاتش به زمین فرستاد

ژورنگ در ماموریتی ۹۰ روزه در مریخ که به روز‌های زمینی ۹۳ روز می‌شود، جغرافیا و توپوگرافی منطقه یوتوپیا پلنیتیا را رصد و مطالعه می‌کند و به دنبال کشف یخ در اعماق سیاره سرخ می‌گردد. مدارگرد تیانون-۱ در سال مریخی که ۶۸۷ روز زمینی است، به برقراری ارتباط بین ژورنگ و زمین می‌پردازد و مشاهدات و ماموریت‌هایی را در مدار مریخ انجام می‌دهد.

مریخ نورد Zhurong تصاویری را از چترنجاتش به زمین فرستاد

ژورنگ، شصتمین روز مریخی خودش را در این سیاره به پایان رسانده است. بنابر گزارشاتی که سازمان فضایی چین منتشر کرده بود، ژورنگ در این ۶۰ روز ۴۵۰ متر در سیاره مریخ پیمایش داشته و تصاویری را نیز به زمین فرستاده بود. این اولین باری نیست که مریخ نوردی از وسیله فرود خودش تصویربرداری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار