موشک چینی Long March 2C با چهار ماهواره به فضا پرتاب شد

کشور چین امروز صبح موشکی با چهار ماهواره ارتباطی از استان سیچوان به مدار زمین فرستاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از چاینا دیلی؛ چین یک موشک Long March 2C را صبح روز دوشنبه در مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان با چهار ماهواره به فضا پرتاب کرد. شرکت علوم فضایی و فناوری چین این موشک را در ساعت ۸:۱۹ دقیقه به وقت محلی به فضا فرستاد. این موشک چینی سه ماهواره سنجش از راه دور از سری Yaogan 30 و یک ماهواره ارتباطی میکرو را همراه با خودش به فضا برد.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از پرتاب جدید چین به فضا

طبق گزارشات شرکت علوم فضایی و فناوری چین، ماهواره‌های سری Yaogan 30 جدیدترین ماهواره‌های این کشور هستند و وظیفه تشخیص محیطی الکترومغناطیسی و آزمایشاتی دیگر را برعهده دارند. اولین ماهواره‌های سری Yaogan 30 در سپتامبر ۲۰۱۷ به فضا پرتاب شدند. در مجموع ۱۰ گروه از ماهواره‌های Yaogan 30 در مدار زمین مستقر شده اند و همه آن‌ها نیز توسط Long March 2C حمل و به فضا برده شدند.

موشک چینی Long March 2C با چهار ماهواره به فضا پرتاب شد

موشک Long March 2C  طولی به اندازه 43 متر دارد عرض آن  ۳.۳۵ متر است. این موشک معمولا به منظور استقرار ماهواره‌ها در مدار نزدیک به زمین و مدار خورشید آهنگ طراحی، ساخته و استفاده می‌شوند. مدار خورشید آهنگ یک نوع مدار قطبی با مرکزیت زمین یا سیاره‌های دیگر است که نسبت به زمین یا سیاره میزبان همواره در یک ساعت خاص واقع است.

گفتنی است که پرتاب این موشک، سیصد و هشتادمین پرتاب از موشک‌های Long March است. چین با پرتاب ماهواره‌های مختلف به یکی از کشور‌های پیشرو در صنعت فضا تبدیل شده و اعلام کرده که قصد دارد اولین کشوری باشد که اولین انسان را به سیاره مریخ می‌فرستد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار