نبوغ نهمین پرواز خود را با موفقیت در مریخ به پایان رساند

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا تصویری از پرواز نهم هلی کوپتر نبوغ در توئیتر منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ناسا؛ آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا با انتشار تصویری از هلی‌کوپتر نبوغ در نهمین پروازش نوشت: " نبوغ توانست پرواز نهم که چالش برانگیزترین پروازش بود را به پایان برساند و در طول این پرواز ۱۶۶.۴ ثانیه با سرعت پنج متر بر ثانیه در مریخ پرواز کند. "


بیشتر بخوانید


رکورد شکنی نبوغ در پرواز نهم

هلی‌کوپتر نبوغ حین انجام این پرواز توانست رکورد‌های قبلی خودش را نیز بشکند. این هلی کوپتر در آخرین پرواز توانست ۱۶۶.۴ ثانیه پرواز کند و رکورد قبلی پرواز طولانی اش با ۱۳۹.۹ ثانیه در پرواز ششم را شکست. نبوغ در پرواز ششم با چالشی رو به رو شد، اما توانست از آن بگذرد و با موفقیت در سطح مریخ فرود آید. قرار بود نبوغ در ششمین پرواز که ۲۳ می‌انجام شده بود، تا ارتفاع ۱۰ متری بالا برود.

هاوارد گریپ یکی از اعضای کنترل این هلی‌کوپتر در ناسا درباره پرواز ششم گفت:" در آغاز پرواز همه چیز خوب بود و برای چند ثانیه نبوغ دچار مشکل شد و جریان تصاویری که به رایانه داخلی ارسال میشد، قطع شد. اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که اشکالی در خط تصویر منتقل شده توسط دوربین این هلی‌کوپتر رخ داده که باعث از بین رفتن یک تصویر شد. "

نبوغ نهمین پرواز خود را با موفقیت در مریخ به پایان رساند

نبوغ توانست در نهمین پرواز مسافتی ۶۲۵ متری را طی کند که این فاصله بسیار بیشتر از فاصله ۲۶۶ متری در چهارمین پرواز است. نبوغ در پرواز چهارم که در ۲۹ آوریل انجام شد توانست تا ارتفاع معمول پنج متر از سطح سیاره سرخ بالا برود و پس از آن ۱۱۳ متر به سمت جنوب پرواز کرد و دوباره به جای اولش برگشت. نبوغ در این پرواز ۲۶۶ متر مسافت را در ۱۱۷ ثانیه طی کرد.

پیش‌تر آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اعلام کرده بود که قرار است نبوغ چالش برانگیزترین پرواز خودش را داشته باشد. این هلی‌کوپتر توانست در پرواز هشتم ۷۷.۴ ثانیه پرواز کند ۱۶۰ متر به سمت محل فرود جدیدش که فاصله‌ای ۱۳۳.۵ متری با مریخ نورد استقامت دارد طی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.