هلی کوپتر نبوغ هشتمین پروازش را در سیاره سرخ انجام داد

هلی کوپتر جدید ناسا که مدتی است در سیاره مریخ مستقر شده پرواز هشتم خود را به تازگی در سطح این سیاره انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ هلی‌کوپتر نبوغ پرواز هشتم خود را در سیاره مریخ انجام داد تا دانشمندان بتوانند تحقیقات خود درباره شرایط استفاده از هواپیما در ماموریت‌های بعدی در سیاره سرخ را کامل کنند. هلی‌کوپتر نبوغ در این پرواز مسافتی ۱۶۰ متری را طی کرد.


بیشتر بخوانید


نبوغ باز هم خوش درخشید

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا که روی ماموریت فعلی این سازمان فضایی در مریخ نظارت دارد با انتشار توئیتی اعلام کرد که نبوغ توانست پرواز موفقیت آمیز دیگری را در سیاره سرخ به انجام برساند. ناسا با انتشار این توئیت تصویری را هم به اشتراک گذاشت که سایه این هلی‌کوپتر روی سطح مریخ را نشان می‌دهد.

هلی کوپتر نبوغ هشتمین پروازش را در سیاره سرخ انجام داد

ناسا اعلام کرد که این هلی کوپتر در هشتمین پرواز حدود ۷۷.۴ ثانیه پرواز کرد و ۱۶۰ متر جا به جایی داشت و در نقطه‌ای که حدود ۱۳۳ متر با مریخ نورد استقامت فاصله دارد فرود آمد. طبق گفته ناسا این پرواز طولانی‌ترین ماموریت نبوغ نبود. این هلی‌کوپتر قبلا و در چهارمین پرواز ۲۶۶ متر جا به جایی داشت. نبوغ در پرواز ششم خود رکورد مدت زمان معلق ماندن در هوا را با ۱۳۹.۹ ثانیه شکست.

سرعت نبوغ که ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد در بهترین حالت به ۴ متر بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند تا ارتفاع ۱۰ متری هم بالا برود. سازمان فضایی ناسا اعتقاد دارد که با توسعه و تجهیز دوربین‌های این هلی‌کوپتر به مدل‌های پیشرفته‌تر می‌توان از این هلی‌کوپتر در ماموریت‌های بعدی در مریخ و سایر سیاره‌ها استفاده کرد.

هلی کوپتر نبوغ هشتمین پروازش را در سیاره سرخ انجام داد

این مدل هلی‌کوپتر ها توانایی جستجو در مسیر‌های امن و بی مانع را دارند و به سطح نورد‌هایی مثل استقامت اجازه می‌دهند تا بتوانند با سرعت‌های بیشتری در سطح سیارات حرکت کنند. هلی‌کوپتر نبوغ و مشابه آن قادرند از وارد شدن سطح نورد‌ها به مناطق خطرناک و پر فراز و نشیب جلوگیری و انجام ماموریت‌ها را برای آن‌ها آسان‌تر کنند.

گفتنی است که نبوغ تاکنون توانسته در بسیاری از عملیات‌ها خوب ظاهر شود و اکنون دستورالعمل‌های بیشتری برای این هلی‌کوپتر در نظر گرفته شده تا در ماموریت‌های خطرناک تری مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار