مریخ نورد استقامت اولین ماموریت علمی خود را در دهانه Jezero آغاز کرد

مریخ نورد ناسا که مدتی است برای انجام ماموریت هایی در سیاره سرخ فرود آمده، اولین ماموریت علمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیو اطلس؛ مریخ نورد استقامت ناسا، پس از شروع پر حادثه زندگی خود در مریخ که شامل ضبط اولین صدا‌ها در این سیاره، تولید اولین اکسیژن در سیاره دیگر و پشتیبانی از بالگرد Ingenuity در طول پرواز‌های تاریخ ساز خود است، حالا آماده ماموریت جدیدی شده است. مریخ نورد استقامت ناسا اکنون محل فرود خود را به مقصد دهانه Jezero ترک کرده تا ماموریت اصلی علمی خود را آغاز کند، جایی که در جستجوی نشانه‌هایی از حیات بر بستر دریاچه‌ای خشک و قدیمی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


حرکت از نقطه فرود به سمت دهانه Jezero

استقامت در تاریخ یکم ژوئن محل فرود Octavia E. Butler خود را ترک کرد و به سمت جنوب و دهانه Jezero حرکت کرد، جایی که اولین توقف در آن با چشم اندازی زیبا و دیدنی همراه است. دانشمندان ماموریت قدیمی‌ترین ویژگی‌های زمین شناسی دهانه را بررسی می‌کنند و آخرین سیستم‌های ناوبری و نمونه برداری باقیمانده را روشن می‌کنند.

مریخ نورد استقامت اولین ماموریت علمی خود را در  دهانه Jezero  آغاز می کند

جنیفر تروسپر، مدیر پروژه استقامت در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL) در جنوب کالیفرنیا، می‌گوید: "ما مرحله راه اندازی مریخ نورد و همچنین محل فرود را پشت سر گذاشتیم و در راه جاده‌ای جدید هستبم. طی چند ماه آینده، استقامت به بررسی یک قطعه ۱.۵ متر مایل مربعی (۴ کیلومتر مربع) از کف دهانه مشغول خواهد شد. از این محل است که اولین نمونه‌ها از یک سیاره دیگر برای بازگشت به زمین در سال‌های آینده جمع آوری می‌شود. "

مطالعه دهانه Jezero کمک به دانشمندان

برای درک بهتر زمین شناسی و قابلیت سکونت در دهانه Jezero، استقامت دو بخش از آن را که شامل عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین لایه‌های سنگ بستر در معرض آن است، همراه با سایر ویژگی‌های جالب آن کاوش خواهد کرد.

کوین هند از JPL می‌گوید: "شروع کار از این منطقه به ما امکان می‌دهد اکتشاف خود را در Jezero آغاز کنیم. این منطقه ۳.۸ میلیارد سال پیش حداقل در زیر ۱۰۰ متر آب (۳۲۸ فوت) غرق بود. ما نمی‌دانیم که سنگ‌ها و لایه‌های رسوبی در این منطقه چه چیز‌های شگفت انگیزی را برای ما به همراه دارند، اما ما برای شروع کار بسیار هیجان زده هستیم. "

مریخ نورد استقامت اولین ماموریت علمی خود را در  دهانه Jezero  آغاز می کند

استقامت، پس از اتمام اولین ماموریت علمی خود با پر کردن هشت لوله از ۴۳ لوله نمونه برداری پر از سنگ و غبار مریخ، به محل فرود باز می‌گردد. سپس به سمت سه چنگال، نقطه آغازین دومین کارزار علمی خود حرکت می‌کند. در این ماموریت، استقامت در منطقه دلتا دهانه جیزرو گشت و گذار خواهد کرد که انتظار می‌رود غنی از کربنات باشد که می‌توانند شواهد فسیل شده مربوط به دوران باستان را حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Fakhraddin
۰۱:۴۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
لطفاً از فضانورد استقامت عکسهای تازه ای را به اشتراک بگذارید
آخرین اخبار