صاحب کارخانه‌ای در بنگلادش که چند روز درحال آتش گرفتن بود و ۵۲ نفر در آن جان‌باختند، به جرم قتل بازداشت شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورونیوز، صاحب کارخانه مواد غذایی در حومه پایتخت بنگلادش که به‌تازگی در آتشی مهیب سوخت و ۵۲ نفر در آن جان‌باختند، به اتهام قتل بازداشت شده است.

این فرد پس از آن ازسوی پلیس بازداشت شد که مشخص شد در این کارخانه کودکان کوچک حتی به سن ۱۱ سال مشغول کارگری بوده‌اند. همچنین گفته می‌شود ۴ نفر از فرزندان این صاحب کارخانه نیز در میان افرادی بودند که روز شنبه در این کارخانه گیر افتادند.

این آتش‌سوزی روز پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و بیش از ۲۴ ساعت طول کشید. در حال حاضر پرونده دیگری برای استفاده از کودکان به‌عنوان کارگر به جریان افتاده است.

اورژانش به خبرنگاران اعلام کرده است که تاکنون ۴۹ جسد را شناسایی کرده است و ۳ نفر نیز درحالی که کارخانه در آتش می‌سوخت خودشان را از بالای آن به پایین پرت کرده و جان‌باختند. قربانیان این حادثه به ماشین آمبولانس منتقل و در میان نگاه افراد نزدیک و خانواده‌هایشان به سردخانه منتقل شدند.

رئیس پلیس منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمانی‌که این کارخانه آتش گرفت، در ورودی آن قفل شده بود و این کارخانه چندین مقررات مربوط به آتش‌سوزی را نقض کرده است. این قتل عمد است.»

سخنگوی پلیس نیز در این باره اعلام کرد: «درب خروجی به راه‌پله اصلی نیز قفل بود و مواد پلاستیکی و قابل اشتعال بسیاری دراین کارخانه نگهداری می‌شُد.»

مقامات اعلام کردند با آن‌که به‌طور معمول چندین روز زمان می‌برد تا افراد بازداشت شوند، اما در حال حاضر چندین نفر را به جرم قتل عمد در ارتباط با این آتش‌سوزی در این کارخانه بازداشت کرده‌اند.

همچنین گفته می‌شود کار تیم امداد و نجات در محل حادثه به پایان رسیده است، اما تعدادی از افردا همچنان مفقود هستند و شناسایی نشده‌اند.

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند که بیش از ۲۴ ساعت از آغاز آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد غذایی در شهرک صنعتی «روپگانج» در حومه «داکا» پایتخت بنگلادش، می‌گذرد. ابتدا تعداد افراد کشته شده در این حادثه ازسوی پلیس ۳ نفر اعلام شده بود، اما پس از جستجوی تیم امداد و نجات حاضر در صحنه، ده‌ها جسد متعلق به کارگرانی یافت شد که در طبقات بالای این کارخانه در حین آتش‌سوزی گیر افتاده بودند.

مقامات آتش‌نشانی نیز اعلام کردند که این آتش‌سوزی روز گذشته (پنج‌شنبه) ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شده است. گفته می‌شود این آتش از طبقه همکف آغاز شده و به‌علت وجود مواد شیمیایی و قابل احتراق به طبقات بالایی نیز سرایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار