در پی انفجاری عظیم در کارخانه مواد شیمیایی در نزدیک مرکز شهر بانکوک تایلند، ۳۰ تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بدنبال انفجاری عظیم در کارخانه مواد شیمیایی در استان ساموت پراکان نزدیک مرکز شهر بانکوک، پایتخت تایلند هزاران نفر از ساکنان حومه بانکوک تخلیه شدند.

آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی گسترده پس از این انفجار هستند، در این حادثه یکی از نیرو‌های امداد کشته شد و ۲۹ نفر نیز زخمی شدند.

ساکنان استان ساموت پراکان که در شعاع سه مایلی این کارخانه زندگی می‌کنند در اقدامی احتیاطی تخلیه شده اند.

مسئولان محلی ارزیابی حوادث اعلام کردند به ۷۰ خانه صدمه رسیده است. علت انفجار هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار الجزیره آتش نشانان در نهایت ساعت ۱۰ شب گذشته توانستند این آتش سوزی را مهار کنند. انفجار دیگری نیز در این کارخانه رخ داد، اما به نظر می‌رسد این آتش سوزی نیز تحت کنترل قرار گرفته است. آتش نشان‌ها با نهایت احتیاط کار می‌کنند، چون به دلیل وجود مواد شیمیایی خطر همچنان وجود دارد.

گفته می شود بدلیل دود‌های سمی ناشی از این حادثه، هزاران نفر در اطراف این کارخانه تخلیه شده اند. بدلیل آتش گرفتن مواد پلاستیکی موجود در این کارخانه، نگرانی‌هایی زیادی درباره انتشار این دود‌ها در مناطقی گسترده وجود دارد. مردم در خارج از این منطقه و حتی در خانه هایشان به دلیل نگرانی از این دود‌های سمی ماسک می‌زنند. سوال بزرگی که در این میان مطرح است، این است که چطور این کارخانه ۵۰ تن مواد شیمیایی قابل اشتعال را بدون رعایت نکات ایمنی نگه داشته است.

بدنبال این انفجار به خانه‌های اطراف این کارخانه تا شعاع چند کیلومتری خسارت‌هایی وارد شده است و خسارت ناشی از آن میلیون‌ها دلار ارزیابی شده است. این انفجار انتقاد‌هایی را علیه دولت تایلند به دلیل عدم اقدامات کافی در این زمینه مطرح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار