یک گروه شورشی در میانمار پایگاهی نظامی در نزدیکی مرز تایلند را به اشغال خود درآورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، یک گروه شورشی در میانمار می‌گوید یک پایگاه نظامی را در نزدیکی مرز تایلند به اشغال خود درآورده است.

این گروه شورشی که نامی از آن در دست نیست، به تازگی با حمله به این پایگاه نظامی آن را به تصرف خود درآورده است.

از ابتدای فوریه کشور میانمار با بحران بی سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. بحرانی که با کودتای نظامی علیه آنگ سان سوچی، رهبر غیر نظامی میانمار و تنی چند از مقامات دولتی از سوی نیرو‌های ارتش کلید خورد و موج اعتراضات و درگیری‌های سراسری توام با سرکوب‌های مرگبار را به همراه داشته است.

ارتش میانمار پس از کودتا در اطلاعیه‌ای وضعیت اضطراری اعلام کرد و اداره امور را به‌مدت یک سال در دست گرفت. بنابر اعلام ارتش میانمار، قدرت به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش منتقل شده است. حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب ۸۳ درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد. ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم کرده و خواستار تعویق گشایش دوره جدید پارلمان شده بود.

به گفته مقامات سازمان ملل متحد، از یکم فوریه نیرو‌های امنیتی میانمار دست کم ۷۴۱ نفر را کشته اند که ۵۲ نفر از کشته شدگان کودک بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار