تخریب ۷۲ خانه فلسطینیان طی ۳ ماه به دست رژیم صهیونیستی

نماینده فلسطین در سازمان ملل با اعلام تخریب ۷۲ خانه فلسطینی طی ۳ ماه، موضعگیری شورای امنیت در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه میدل ایست مانیتور، نماینده فلسطین در سازمان ملل درباره خشونت‌ها و حملات نژادپرستانه روز افزون نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی و گروه‌های شهرک نشین افراطی ضد فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی هشدار داد.

ریاض منصور تاکید کرد: نیرو‌های اشغالگر تنها در مدت سه ماه ۷۲ خانه را تخریب کرده اند، که به آوارگی ۷۸ فلسطینی ازجمله ۴۷ کودک و ۱۵ زن منجر شده است.

او افزود: بیش از ۳۵۰ نفر دیگر هم تحت تاثیر تخریب‌ها قرار گرفته اند. ۲۱۸ خانواده فلسطینی دیگر شامل ۹۷۰ نفر از جمله ۴۲۴ کودک منتظر رسیدگی به پرونده‌های تخلیه خانه هایشان در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی هستند.

سفیر فلسطین گفت: صد‌ها فرمان تخریب در سراسر کرانه باختری اشغالی ازجمله شرق قدس برای خانه‌هایی که ادعا می‌شود بدون مجوز ساخته شده اند، صادر خواهد شد.

او تاکید کرد: شورای امنیت باید به وظایف خود عمل کند و برای اجرای کلیه قطعنامه‌های خود اقدامات جدی انجام دهد. این کار مستلزم آن است که به استثنا قائل شدن برای رژیم صهیونیستی در زمینه تبعیت از قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی پایان داده شود.

ریاض منصور در سازمان ملل همچنین به انتقاد از انفعال جامعه بین المللی در زمینه وارد کردن نام رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در زمان درگیری‌ها پرداخت و این انفعال را یک شکست اخلاقی و قانونی برای سازمان ملل توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار