فلسطینیان این روز‌ها برای ماندن در قدس و جلوگیری از تخریب خانه‌هایشان به دست صهیونیست‌ها در نبردی تلخ به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اشغالگران برای فلسطینی‌ها در قدس، مجوز ساخت و ساز صادر نمی‌کنند و همچنین به بهانه نداشتن مجوز، دستور تخریب صادر می‌کنند. بیشتر خانه‌ها در محله بستان شهرک سلوان قدس، پیش از اشغال آن احداث شده و با گذشت زمان به بعضی از خانه‌ها طبقه‌هایی برای فرزندان اضافه شده است و اکنون بخش قدیمی و جدید این خانه‌ها با خطر تخریب روبروست.

نجوان سمری، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس گفت: این خانواده فلسطینی ممکن است دیگر نتواند وارد خانه اش شود. گزینه‌هایی که اشغالگران به فلسطینی‌ها در قدس ارائه می‌کنند، تلخ است. آن‌ها یا باید خانه هایشان را به دست خودشان تخریب کنند، یا اینکه اشغالگران این کار را انجام خواهند داد و هزینه تخریب را هم از خانواده‌های فلسطینی می‌گیرند. این هزینه‌ها سنگین است.

فخری ابودیاب، سخنگوی اهالی شهرک سلوان در خصوص روز‌های اخیر این شهرک اعلام کرد: هدف اشغالگران، از بین بردن حضور ما فلسطینی‌ها در بخش شرقی قدس است. این پاکسازی قومیتی و نابود کردن موجودیت فلسطینی‌ها برای جایگزین کردن آنان با اشغالگران و اجرای طرح‌های یهودی سازی در این منطقه است.

گفته می‌شود شهرک سلوان حافظ مسجد الاقصی از جهت جنوب است و منطقه‌ای است که شهرک نشینان بیشترین حملات و توطئه چینی‌ها را علیه آن دارند. شهرک نشینان در طول ده‌ها سال گذشته به شیوه‌های مختلف برای مرتبط کردن این منطقه به اعتقادات یهودیان تلاش کرده اند، هر چند که این کار بر روی ویرانه‌های سرزمین یک ملت دیگر باشد.

واقعیت اوضاع فلسطینی‌ها در قدس اشغالی این است که با دستور تخریب یا تخلیه روبرو هستند و فلسطینی‌ها هر روز و در حالی که اشغالگران می‌خواهند حق آن‌ها را در خانه و سرزمین شان سلب کنند، تلخی نبرد برای بقای خود را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار