تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در لپ تاپ‌ها هم به کار خواهد رفت

شرکت سامسونگ با همکاری شرکت AMD، تراشه اگزینوس جدید خود را تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کوریا اکانمیک دیلی، شرکت سامسونگ در نیمه دوم سال جاری میلادی قصد دارد تراشه پرچمدار خود، موسوم به اگزینوس 2200 را رونمایی کند. سامسونگ با همکاری AMD در حال کار روی یک پردازنده گرافیکی جدید است که بتواند عملکردی بهتر از سری Mali داشته باشد. نکته حائز اهمیت این تراشه استفاده از پردازنده گرافیکی AMD Radeon داخل آن است. 

شرکت‌هایی نظیر کوالکام و اپل نیز تراشه‌هایی تولید کرده‌اند که عملکرد فوق العاده ای دارند اما نکته حائز اهمیت و برتری تراشه سامسونگ در این است که از قدرت محاسبه بالا و مصرف بهینه باتری برخوردار است و سامسونگ می‌تواند اولین شرکتی باشد که بعد از کوالکام پردازنده مبتنی بر ARM را برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی تولید می‌کند. طبق اطلاعات به دست آمده این تراشه علاوه بر اینکه در لپ‌تاپ‌ها استفاده می شود، می‌تواند در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تراشه اگزینوس 2200  در لپ‌ تاپ‌ ها هم به کار خواهد رفت

مشخصات تراشه اگزینوس 2200 و رقبایش

این تراشه با استفاده از فرآیند ساخت 5 نانومتری مختص سامسونگ تولید می‌شود و می‌تواند از قابلیت اتصال 5G و فناوری‌های بی‌سیم پیشرفته مانند بلوتوث 5.0 و Wi-Fi 6E برخوردار خواهد بود.

تراشه اگزینوس 2200 رقیب سرسختی برای پردازنده‌های M1 اپل و نسل دوم پردازنده‌های سری 8 اسنپدراگون خواهد بود. با این حال کاربران دنیای فناوری منتظر رقابت جذاب شرکت‌ها به ویژه سامسونگ هستند تا با استفاده و همکاری  AMD قدرتمندترین تراشه لپ‌تاپی و موبایلی را بسازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار