وزارت خارجه تونس بر ادامه فشارها بر رژیم اشغالگر اسرائیل و تلاش برای واداشتن این رژیم به فرمانبرداری از قطعنامه‌های مشروع بین المللی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الرایه قطر، وزارت خارجه تونس با انتشار بیانیه‌ای از تلاش‌های بین المللی، منطقه‌ای و همچنین تلاش‌های بی وقفه‌ای قدردانی کرد که برای متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و برقراری آتش بس صورت گرفت.

وزارت خارجه تونس در این بیانیه بر ادامه فشار آوردن به رژیم اشغالگر اسرائیل و تلاش برای واداشتن این رژیم به فرمانبرداری از قطعنامه‌های مشروع بین المللی تاکید کرد.

وزارت خارجه تونس در این بیانیه تصریح کرد: کشور تونس از تلاش تمام کشور‌های برادر و دوست و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای و تلاش‌های بی وقفه بی نهایت قدردانی می‌کند؛ تلاش‌هایی که برای متوقف کردن تجاوز آشکار نیرو‌های اشغالگر اسرائیل ضد ملت برادر فلسطین و برقراری آتش بس صورت گرفت.

وزارت خارجه تونس اعلام برقراری آتش بس را نتیجه پایداری ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه در برابر ماشین کشتار و ویرانی و نتیجه فشار‌ها و تلاش‌های بین المللی دپیلماتیکی دانست که گروه‌های بین المللی در همه محافل به ویژه در شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به کار گرفتند.

در این بیانیه بر ضرورت ادامه فشار بر اشغالگران برای فرمانبرداری از قطعنامه‌های مشروع بین المللی و دست برداشتن از نقض آشکار حقوق ملت فلسطین از جمله توقف سیاست شهرک سازی، کوچاندن اجباری ساکنان فلسطین و صرف نظر کردن مطلق از طرح‌های الحاق زمین‌های فلسطینی و تغییر آثار شهر‌های فلسطین و از بین بردن هویت آن‌ها تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است: تضمین تکرار نشدن این تجاوزات چیزی غیر از فراهم کردن حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به سیاست فرار از مجازات و به جریان انداختن ساز و کار‌ها به منظور مجازات جنایات جنگی نیست که اشغالگران ضد غیرنظامیان بیگناه مرتکب شدند.

وزارت خارجه تونس در این بیانیه تاکید کرد: برقراری صلح عادلانه، جامع و همیشگی جز با پایان دادن به اشغالگری و بازگرداندن مردم فلسطین به حقوق مشروع خود که به هیچ وجه قابل چانه زدن نیست و در صدر آن‌ها حق آنان در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار