«محمد آشتیه» در اظهاراتی بر لزوم وجود روند سیاسی بین‌الملی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمد آشتیه، نخست‌وزیر فلسطین، بر ضرورت وجود اقدامی سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری تاکید کرد.

او گفت: بازسازی (نوار غزه) باید با این رویکرد انجام شود که ضامن جلوگیری از تکرار مجدد تجاوزات و ویرانگری‌ها باشد.

نخست‌وزیر فلسطین افزود: نوار غزه به کمک‌های فوری و برنامه توسعه به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی نیاز دارد. مصر، قطر، کشور‌های عربی، اروپا، آمریکا و سازمان ملل را شرکای خود در بازسازی غزه می‌دانیم.

آشتیه در ادامه اعلام کرد: اسرائیل باید محاصره نوار غزه را لغو کند تا زمینه برای بازسازی فراهم شود. به روند سیاسی جدی نیاز داریم که به اشغالگری پایان دهد و به تاسیس کشور (فلسطین) منجر شود.

«می الکیله»، وزیر بهداشت فلسطین، دیروز اعلام کرد حدود ۷۰ هزار نفر بر اثر حملات ماشین جنگی رژیم صهیونیستی از خانه و کاشانه خود در نوار غزه آواره شدند. او همچنین گفت در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۵۰۰ باب منزل مسکونی ویران شد و بیش از ۱۸ هزار آپارتمان دیگر قابل سکونت نیستند و نیازمند بازسازی هستند.

شایان ذکر است غربی‌ها و به خصوص دولت آمریکا در دور جدید حملات به غزه، بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، «دفاع» این رژیم از خود را «حق» آن دانستند و از تل‌آویو حمایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار