اذعان ژنرال صهیونیست به شکست در جلوگیری از حملات موشکی حماس

ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تل‌آویو در جلوگیری از حملات موشکی جنبش حماس از نوار غزه متحمل شکست شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یتسحاق (اسحاق) بریک، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی به شکست تل‌آویو در جلوگیری از حملات موشکی جنبش حماس از نوار غزه اذعان کرد.

او در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: جنگنده‌های اسرائیلی در جریان جنگ اخیر (جنگ ۱۱ روزه) نوارغزه را ویران کردند، اما اسرائیل در جلوگیری از شلیک موشک‌های جنبش حماس از غزه شکست خورد.

بریک تاکید کرد: این نظریه که از طریق حملات هوایی می‌توان در جنگ‌ها پیروز شد، کاملا منتفی شده است.

این ژنرال که به عنوان فرمانده سری ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ شرکت داشت، نسبت به یک سناریو فاجعه باری که ممکن است تل‌آویو با آن مواجه شود، هشدار داد.

بریک در ادامه این پرسش را مطرح کرد: زمانی که ما در طول ۱۱ روز درمتوقف کردن حملات موشکی از غزه متحمل شکست شدیم و نتوانستیم جلوی شلیک موشک‌ها را بگیریم، پس چگونه قادر خواهیم بود این کار در مقابله با جنگ در چند جبهه که حزب الله به آن بپیوندند، انجام دهیم؟

ژنرال سابق صهیونیست تاکید کرد: آن (جنگ در چند جبهه) یک ویرانی واقعی برای ما خواهد بود و ما قادر به پاسخگویی به آن نیستیم.

او تصریح کرد: طی دو هفته گذشته جنگنده‌های اسرائیلی غزه را ویران کردند، اما در دستیابی به یک هدف و آن جلوگیری از شلیک موشک‌های حماس شکست خورد.

بر اساس بیانیه‌های ارتش رژیم اشغالگر، طی ۱۱ روز جنگ، حدود ۴ هزار موشک از غزه به طرف شهرک‌های واقع در مناطق جنوبی و مرکزی اراضی اشغالی شلیک شد.

ارتش این رژیم حتی دقایقی قبل از اجرایی شدن توافق آتش بس (از بامداد روز جمعه) نتوانست از شلیک موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار