مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، ۲۱۰ روستا در استان را فاقد هر نوع اینترنتی عنوان کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، با بیان اینکه سه اپراتور تعهد ارائه اینترنت پرسرعت در روستا‌ها را ندارند، اظهار کرد: بزرگترین معضل و تفاوت گیلان با استان‌های فلت، این است که نمی‌توان با استفاده از یک دکل به چند نقطه سرویس دهی کرد لذا توسعه ارتباطات به راحتی میسر نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به محدودیت بودجه دولت و هزینه بالای تجهیزات وارداتی، بیان کرد: امکان ارائه اینترنت پرسرعت به تمام روستا‌های گیلان طی یک سال وجود ندارد. توکلی با بیان اینکه ۲۱۰ روستا در گیلان فاقد هر نوع اینترنتی است، تصریح کرد: طی شش ماه گذشته، تجهیزات اینترنت در ۴۲ روستا نصب شد و برنامه ریزی برای مابقی روستا‌ها نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه نیاز است در شرایط کرونایی اینترنت در روستا‌ها به طور کامل توسعه یابد، افزود: ۱۶۸ روستا تا پایان شهریور در اولویت قرار گرفتند و سایر روستا‌ها در اولویت بعدی پوشش اینترنت هستند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بیان کرد: اگر نیاز استفاده اینترنت استان بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد باز هم پهنای باند موجود آن را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار