مهم‌ترین حوادث ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون حامل ۵۲۷ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن ۵۲۷ کیلوگرم حشیش کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار اشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر از طریق محور‌های مواصلاتی استان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت محل تردد محموله مواد مخدر در محور "نی ریز- شیراز" شناسایی و مأموران به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس و کنترل خودرو‌های عبوری، در این راستا یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن ۵۲۷ کیلوگرم حشیش که در زیر بار ماسه جاسازی شده بود، کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره و به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کلاهبرداری از طریق تعویض کارت‌های عابر بانک

رییس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری یک کلاهبردار با شگرد تعویض کارت‌های عابر بانک به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی شکایت‌های متعدد افراد مسن به مراجع قضایی و انتظامی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی آنان؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ناشناس در اطراف دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های سطح شهر شیراز پرسه زده و در قالب کمک به افراد مسن، ضمن سوء استفاده از اعتماد مالکین کارت‌ها نسبت به تعویض کارت افراد با کارت اشخاص دیگری که پیشتر با این شیوه از آن‌ها کلاهبرداری نموده اقدام و سریعاً محل را ترک و از طریق دستگاه خود پرداز دیگر با اطلاع از رمز کارت و فعال نمودن رمز دوم کارت، حساب بانکی شکات را خالی می‌کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی جهت دستگیری متهم به مرحله اجرا گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در نهایت کارآگاهان موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که با سوء استفاده از اعتماد افراد کم سواد و بعضاً بی سواد اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن‌ها کرده است، افزود: این کلاهبردار مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تا کنون ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

او به شهروندان توصیه کرد: هرگز رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مواظب باشند افرادی سود جو و فرصت طلب در کنار دستگاه‌های خود پرداز بانک‌ها پرسه می‌زنند و منتظر در خواست‌هایی برای انتقال موجودی، دریافت وجه و. بوده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

کشف ۱۶ تن خرمای غیر بهداشتی در شهرستان آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۶ تن خرمای فاسد و غیر بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ انقلاب" آباده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل خرما مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۶ تن خرمای فاسد و غیر بهداشتی را کشف و یک نفر را در این زمینه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مسعودی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت‌ها، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

با هوشیاری پلیس کاغذ‌های تحریر قاچاق روانه بازار نشدند

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کاغذ‌های تحریر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران انتظامی خرمبید در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۵ پالت حاوی کاغذ تحریر خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سردار ملک‌‍زاده با اشاره به اثرات سوء و منفی قاچاق کالا بر تولیدات داخلی کشور، بیان کرد: قاچاق کالا امنیت اقتصادی جامعه را هدف قرار می‌دهد و عزم پلیس در مبارزه با این پدیده ناهنجار و مخرب جدی است و از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا بدون فوت وقت نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

اختلاف خانوادگی و مشاجره، قتل همسر را در جهرم رقم زد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری قاتلی که در درگیری و مشاجره همسرش را به قتل رسانده بود خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان جهرم، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی برای تحقیقات به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در تحقیقات اولیه مطلع شدند که خانمی ۲۸ ساله با همسر ۲۲ ساله خود درگیر و با ضربات سلاح سرد وی را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: ماموران سریعا همسر مقتول را به مقر انتظامی انتقال و در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کرد.

سرهنگ رزمجویی؛ عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی از جمله عدم کنترل خشم، عدم وجود مهر و محبت در کانون خانواده، از هم گسستگی ارتباطی و ضعف باور‌های دینی و ارزشی را از جمله عوامل وقوع این حادثه ناگوار برشمرد.

رفع تصرف اراضی ملی ۳۰ میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از رفع تصرف اراضی ملی به مساحت ۳۰ هکتار به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی شکایت اداره منابع طبیعی درخصوص تصرف اراضی ملی واقع در حوالی روستای مروارید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در معیت کارشناسان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۳۰ هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ نوشاد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری قاچاقچی و کشف ۵۰ کیلو تریاک

جانشین فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از یک سواری سمند ۵۰ کیلو تریاک کشف و راننده قاچاقچی نیز دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ ناصرحیدری بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت بسیار حرفه‎ای در پشت کپسول گاز جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سارق ساختمان‌های نیمه کاره روانه زندان شد

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره حین سرقت و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت  بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با سرقت ماموران انتظامی شهرستان ممسنی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک نفر که در یک ساختمان نیمه کاره بود مشکوک و سریعا آن را دستگیر کردند.

او افزود: فرد دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در بازرسی از سارق مقدار زیادی اتصالات لوله، یک عدد آیفون، ۲۰ عدد اتصالات گاز، ۲ عدد آچار لوله گیر و ... کشف شد، گفت: کارشناسان ارش اموال مکشوفه مسروقه را ۹۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ نیکبخت بیان کرد: دستگیری سارقان توسط پلیس در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردار است و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

کشف سیــگار و نوشیدنی قاچـاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: با هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از دو دستگاه سواری، ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق از نوع سیگار و نوشیدنی کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: مأموران انتظامی قیروکارزین با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از انتقال بار قاچاق توسط ۲ دستگاه سواری مطلع و موضوع را به صورت ویزه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا به محور‌های مواصلاتی اعزام و در یک اقدام ضربتی موفق شدند ۲ دستگاه سواری پژو پارس و سمند را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین  اظهار کرد: در بازرسی از آن خودروها، ۲۳۹ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار، ۴۵۶ قوطی انواع نوشیدنی، ۷۲ قوطی کمپوت، ۱۱ پاکت معسل و ۱۲ پاکت چای خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

آموزشگاه‌های رانندگی در شهر‌های قرمز آغاز به کار کردند

رئیس پلیس راهور استان فارس از آغاز به کار مجدد آموزشگاه‌های رانندگی در شهر‌های با وضعیت قرمز خبر داد.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: با توجه به تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی در شهر‌های با وضعیت قرمز، برابر مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا از امروز ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت دو هفته این مراکز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آماده ارائه خدمات به شهروندان در استان فارس هستند.

او با بیان اینکه پس از مدت مذکور در صورت تمدید و بهبود وضعیت شهر‌ها متعاقبا در خصوص نحوه فعالیت این مراکز اطلاع رسانی صورت می‌گیرد، از شهروندان خواست هنگام مراجعه به آموزشگاه‌های رانندگی حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کنند.

اوباش مجازی در فسا دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار کلیپ در فضای مجازی، اوباش گری را ترویج می‌کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا در رصد و پایش فضای مجازی با صفحاتی در اینستاگرام مواجه شدند که کلیپ‌های عربده کشی، تهدید و ... به اشتراک می‌گذاشت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند وی را شناسایی و آن را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های فسا دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: پلیس فتا با اشرافیت و رصد شبکه‌های اجتماعی در چهارچوب قوانین و مقررات با هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار