مدیرکل میراث فرهنگی فارس از مشارکت در پروژه‌های مرمتی، تکمیل، احیا و مطالعات حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اعتباری بالغ‌ بر ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای مرمت، احیا، حفاظت و تکمیل پروژه‌های حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) اختصاص‌یافته است.

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه در حال حاضر برنامه، طرح و برآورد هزینه‌ها برای اجرای پروژه‌های این حرم مطهر انجام‌شده است به تشریح همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان با این آستان مقدس پرداخت و افزود: این اداره کل در تعمیر و مرمت و کمک به تکمیل موزه شاه‌چراغ (ع) بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان مشارکت می‌کند.

او افزود: احیا و مرمت خانه‌های تاریخی متعلق به این آستان مقدس بااعتبار ۵ میلیارد تومان همچنین احیا و مرمت، مقاوم‌سازی و حفاظت از پروژ‌های حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز بااعتبار بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به اینکه طرح و برنامه‌های مرمت پروژه‌های مذکور آماده‌شده است پیش‌بینی شود تا یک ماه آینده این برنامه‌ها عملیاتی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار