به گفته رئیس بیمارستان حافظ، در سال گذشته دو هزار و ۳۸۹ نوزاد، خدمات تخصصی و فوق تخصصی لازم را در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان این بیمارستان دریافت کردند.

فریبا همتی گفت: نوزادانی که وزن آنها در هنگام تولد پایین است، نوزادان نارس، نوزادانی که با مشکلات تنفسی متولد می‌شوند، نوزادان دارای مشکلات قلبی و همچنین نوزادانی که به دلیل داشتن زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند، در بخش NICU یا بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می‌شوند.

او افزود: مرکز آموزشی درمانی حافظ دارای ۲ بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان است که با بهره مندی از شانزده تخت احیا، هفده انکوباتور، بیست دستگاه فتوتراپی ساده و چهار دستگاه فتوتراپی تونلی، خدمات مورد نیاز به نوزادان ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان حافظ با اشاره به اینکه تولد نوزاد نارس و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه سبب بروز استرس برای ماداران می‌شود، اضافه کرد: برای خدمت رسانی با کیفیت و متمایز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، در این مرکز امکانات مخصوص اقامت مادر در کنار نوزاد نیز فراهم شده است.

همتی یادآور شد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان با حضور ۲۴ ساعته کارشناسان پرستاری و مامایی و پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم، به بیماران و نوزادان خدمت رسانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار